تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 20:45
کد خبر : 60091

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ شهریور

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ شهریور

واکنش صعودی بازار طلا و ارز ایران به معرفی کابینه طالبان قیمت طلا، دلار و سکه امروز برای دومین روز متوالی روند صعودی راثبت کرد. دیشب سکه بازان سعی کردند که بیشتر از حرکات طلای جهانی به نوسانات دلار دقت کنند. سکه با توجه به همین افزایش قیمت دلار، در معاملات پشت خطی توانست تا محدوده

واکنش صعودی بازار طلا و ارز ایران به معرفی کابینه طالبان

قیمت طلا، دلار و سکه امروز برای دومین روز متوالی روند صعودی راثبت کرد.

دیشب سکه بازان سعی کردند که بیشتر از حرکات طلای جهانی به نوسانات دلار دقت کنند. سکه با توجه به همین افزایش قیمت دلار، در معاملات پشت خطی توانست تا محدوده ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رشد کند.

امروز قیمت دلار مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان را رد کرد و سیگنال صعودی به قمیت سکه و طلا داد. نرخ ارز از مقاومت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرده است و همین موضوع باعث افزایش قیمت سکه شد. با این حال، در برابر این نیروی افزایشی، فشار کاهشی اونس طلا قرار دارد.

اونس طلا به طور غیرمنتظره ای در روز سه شنبه راه کاهشی را در پیش گرفت و در نهایت حمایت هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داد. از دست رفتن حمایت اونس طلا موجب شد که ارزش ذاتی سکه نیز در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باقی بماند. در واقع با وجود افزایش قیمت دلار،‌ افت اونس طلا به اندازه ای بوده است که مانع از نوسانات معنی دار در بازار سکه شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ، کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند اگر افزایش قیمت دلار ادامه داشته احتمال دارد قیمت سکه افزایش پیدا کند اما به دلیل افت اونس جهانی ارزش ذاتی سکه افزایش زیادی را نخواهد داشت.

با توجه به افت اونس جهانی اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت سکه به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک می‌شود.

اقتصادنیوز نوشت:

واکنش صعودی بازار طلا و ارز ایران به معرفی کابینه طالبان

کمتر از یک ماه است که از پیشروی های طالبان در خاک افغانستان می گذرد. این گروه شهرهای افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف می‌کرد. در هفته‌های گذشته هم به دل کابل زد و خود را به عنوان سکان دار حکومت اسلامی کابل معرفی کرد.

اما از همان ابتدای پیشروی های طالبان بازار ارز و طلای ایران هم روند صعودی به خود گرفت چرا که بازار دلار هرات در این سالها به عنوان یکی بازارهای مهم برای دلار ایران تلقی میشد و با تعطیلی این بازار قیمت دلار افزایش را تجربه کرد.

اما در نهایت طالبان بعد از حدود یک ماه کش و قوس بالاخره شب گذشته کابینه دولت موقت افغانستان را معرفی کرد و به گمانه زنی ها پایان داد. بازار ارز و طلا در این چند وقت اخیر منتظر معرفی کابینه دولت موقت افغانستان بود. وقتی که لیست کابینه معرفی شد بازار به این لیست واکنش مثبت نشان داد و روند صعودی را دنبال کرد.

قیمت دلار روز گذشته تحث تاثیر یک خبر غیررسمی در رابطه با طالبان بود. برخی کانال‌های تلگرامی از این نوشتند که طالبان خواهان خرید نفت ایران در ازای دلار است و این امر باعث شد قیمت دلار بار دیگر بر مدار افزایش قرار بگیرد.

قیمت طلا دیروز با افزایش ۰.۵۱ درصدی، از ۱,۱۶۶,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و شصت و شش هزار و ششصد ) تومان به ۱,۱۷۲,۶۰۰ (یک میلیون و یکصد و هفتاد و دو هزار و ششصد ) تومان رسید. قیمت سکه هم روز گذشته بالا رفت و با قیمت ۱۲,۱۱۵,۰۰۰ (دوازده میلیون و یکصد و پانزده هزار) تومان معامله شد. قیمت دلار هم همزمان با رشد طلا و سکه پیشروی کرد و با۱۱۰ تومان افزایش، ۲۷,۱۲۰ (بیست و هفت هزار و یکصد و بیست ) تومان نرخ گذاری شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....