تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 21:18
کد خبر : 28046

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: هیچ تقاضایی برای خرید و فروش طلا و سکه ندارد و معاملات قفل شده است. اقتصاددان؛ نادر بذرافشان درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، افت جزیی نرخ ارز و

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا خبر داد و گفت: هیچ تقاضایی برای خرید و فروش طلا و سکه ندارد و معاملات قفل شده است.

اقتصاددان؛ نادر بذرافشان درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، افت جزیی نرخ ارز و ریزش چشمگیر تقاضا، قیمت طلا و سکه وارد روند نزولی شده است.

به گفته بذرافشان، معاملات خرید و فروش طلا و سکه قفل شده و بازار در سکوت به سر می‌برد و می‌توان گفت در طول امسال این حد از افت تقاضا بی‌سابقه بوده است؛ از طرفی مجددا زمزمه کاهش قیمت‌ها در بازار شنیده می‌شود و به همین دلیل ریسک معامله بالا رفته و مردم فعلا نظاره‌گر هستند.

او خاطرنشان کرد: در مقایسه با ابتدای سال تقاضا برای خرید مصنوعات طلا حدود ۹۰درصد و سکه ۸۰درصد کاهش یافته است؛ ضمن اینکه در حال حاضر طلای آب شده هم تقاضایی ندارد و برخلاف گذشته به رغم کاهش قیمت‌ها فروشنده‌ای هم در بازار نیست.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت‌ها اظهار کرد: فعلا جو بازار طلا ریزشی است؛ اگر بهای اونس جهانی هم کاهش یابد و بازار ارز هم روند نزولی را در پیش بگیرد، با توجه به نبود تقاضا احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته هر اتفاق اقتصادی و سیاسی روند بازار را تغییر خواهد داد، لذا در صورت ادامه شرایط فعلی می‌توان به ارزان‌تر شدن قیمت طلا و سکه امیدوار بود.

قیمت طلا و سکه ۲۳آذر ماه۹۹
بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز بازار طلا بیان کرد: در ساعت (۱۴:۰۰) امروز، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۲میلیون و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان کاهش یافت.

او اضافه کرد: قیمت هر قطعه نیم سکه هم به شش میلیون و ۴۵۰، ربع سکه چهار میلیون و ۴۰۰ و سکه یک گرمی به دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید؛ همچنین هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار امروز با قیمت یک میلیون و ۱۲۵هزار تومان معامله می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....