تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 19:19
کد خبر : 6222

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۹۹ / ممنوعیت واردات در سال آینده بیشتر می‌شود

پیش‌بینی قیمت دلار در سال ۹۹ / ممنوعیت واردات در سال آینده بیشتر می‌شود

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت اقتصاد در سال ۹۹ چه روندی خواهد داشت؟ به اقتصاددان گفت: آنچه از وضعیت اقتصادی در سال ۹۹ قابل پیش‌بینی این است که محدودیت در واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی افزایش خواهد یافت. یعنی لیست ممنوعیت‌های کالاهای وارداتی بیشتر خواهد شد. قطعا

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در پاسخ به این پرسش که وضعیت اقتصاد در سال ۹۹ چه روندی خواهد داشت؟ به اقتصاددان گفت: آنچه از وضعیت اقتصادی در سال ۹۹ قابل پیش‌بینی این است که محدودیت در واردات کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی افزایش خواهد یافت. یعنی لیست ممنوعیت‌های کالاهای وارداتی بیشتر خواهد شد. قطعا سال آینده در تامین مواد اولیه کالاهای صنعتی و نیمه ساخته با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

حسن فروزان‌فر اظهارکرد: متولیان صنعت نساجی اعلام کرده اند که در تامین مواد اولیه با مشکلات عدیده‎ای رو به رو هستند؛ این در حالی است که زمینه برای ورود مواد اولیه صنعت نساجی بسته شده است؛ چنانچه این رویه در سال ۹۹ هم ادامه یابد با افزایش میزان بیکاری در فضای کسب و کار مواجه خواهیم شد.

او تصریح کرد: سال ۹۹ اقتصاد کوچکتری نسبت به سال ۹۸ خواهیم داشت، قطعا نرخ رشد اقتصاد منفی‌تر خواهد شد. کسانی که توسعه صادرات را جدی گرفتند به دلیل افزایش قیمت‌ها و محدودیت انتقال ارز محدود خواهند شد.

فروزان‌فر درباره قیمت دلار در سال ۹۹ گفت: تقاضا برای خرید دلار در سال آینده افزایش می‌یابد. اما اینکه گفته می‌شود قیمت دلار به ارقامی بالاتر از ارقام امسال یا مثلا مرز ۲۰ هزار تومان می‌رسد، کمتر در پیش‌بینی‌های اقتصادی دیده شده، بعید است که قیمت دلار در سال ۹۹ به این ارقام برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....