تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 21:09
کد خبر : 64207

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹مهر

پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹مهر

درحالی که روز گذشته دلار تا سطح ۲۴۸۸۰تومان در معاملات پشت‌خطی پیش رفته بود، امروز بازار تغییر مسیر داد و نگرانی از افزایش عرضه بازارساز منجر به عقب‌نشینی دلار تا ۲۷۲۵۰تومان شد. اقتصاددان؛ با تعویق مذاکرات ایران با اروپا و شایعات درباره حمله احتمالی اسراییل به برخی تاسیسات ایران، دلار روز گذشته تا نزدیکی ۲۷۵۰۰تومان

درحالی که روز گذشته دلار تا سطح ۲۴۸۸۰تومان در معاملات پشت‌خطی پیش رفته بود، امروز بازار تغییر مسیر داد و نگرانی از افزایش عرضه بازارساز منجر به عقب‌نشینی دلار تا ۲۷۲۵۰تومان شد.

اقتصاددان؛ با تعویق مذاکرات ایران با اروپا و شایعات درباره حمله احتمالی اسراییل به برخی تاسیسات ایران، دلار روز گذشته تا نزدیکی ۲۷۵۰۰تومان بالا رفت اما، عقب‌نشینی خریداران از ادامه خرید‌ها و نگرانی از افزایش عرضه از سوی بازارساز مانع پیشروی و شکست این مرز مقاومتی شد و نهایتا نرخ این ارز تا ساعات پایانی معاملات به ۲۷۴۵۰تومان رسید.

امروز هم بازار تحت تاثیر کاهش حجم خرید‌ها و انتظارات نسبت به مداخله بازارساز روند نزولی پیش گرفت و دلار که معاملات ابتدای روز را در سطح ۲۷۴۰۰تومان شروع کرده بود، تا عصر به ۲۷۲۵۰تومان کاهش یافت؛ در این بین روند صعودی بازار رمز‌ارز‌ها و رکورد‌شکنی بیت‌کوین طی چند روز گذشته نظر‌ها را به سمت خود جلب کرده و منجر به کاهش نوسان در بازار ارز شده است.

همچنین کاهش جزیی ارزش درهم و رسیدن به سطح ۷۴۴۰تومان هم در این روند موثر بوده است؛ حالا از آنجا که انتظارات برخی معامله‌گران همچنان نسبت به از سرگیری مذاکرات مثبت است، ترجیح می‌دهند فعلا سراغ خرید و فروش نروند و همین عامل هم در آرامش بازار و روند نزولی دلار نقش داشته است.

هرچند هنوز عده‌ای دیگر نسبت به آینده برجام ناامید‌ند اما با‌توجه به جو مثبت حاکم در بازار نظاره‌گر هستند؛ حالا به گفته تحلیلگران فنی بازار، چنانچه این جو تداوم داشته باشد، کاهش حجم خرید‌ها دلار را مجددا تا سطح ۲۷هزار تومان سوق خواهد داد؛ در مقابل با نرسیدن خبری از سمت برجام، احتمال بالارفتن انتظارات تورمی و رشد قیمت دلار وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....