تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 16:39
کد خبر : 54218

پیش‌بینی تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات نفت ایران!

پیش‌بینی تحریم‌های جدید آمریکا علیه صادرات نفت ایران!

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد که ایالات متحده تحریم های جدید علیه فروش نفت ایران به چین را در صورت عدم موفقیت در مذاکرات هسته‌ای اعمال می کند. اقتصاددان: وبگاه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که به گفته مقامات آمریکایی و افراد مطلع در حالی که گفتگوهای هسته‌ای در وین متزلزل می

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شد که ایالات متحده تحریم های جدید علیه فروش نفت ایران به چین را در صورت عدم موفقیت در مذاکرات هسته‌ای اعمال می کند.

اقتصاددان: وبگاه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که به گفته مقامات آمریکایی و افراد مطلع در حالی که گفتگوهای هسته‌ای در وین متزلزل می شوند، ایالات متحده گزینه هایی را در نظر گرفته است که قصد دارد ایران را به ادامه مذاکره ترغیب کند و یا در غیر اینصورت، مجازات بیشتر علیه تهران اعمال کند.

این روزنامه نوشت: به گفته مقامات ، یک طرح در حال تهیه، از طریق تحریم های جدید، و با هدف قرار دادن شبکه های حمل و نقل که به صادرات تقریباً یک میلیون بشکه در روز کمک می کند و درآمد قابل توجهی را به ایران تزریق، فروش نفت خام ایران به چین ، مشتری اصلی این کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وال استریت ژورنال افزود: مقامات گفتند که اگر مذاکرات هسته ای شکست بخورد ، گامهای جدید برداشته خواهد شد. این مقامات تأکید کردند که در گذشته ، به عنوان مثال ، ایالات متحده کاپیتان یک نفتکش نفت خام ایرانی که به سوریه مرتبط است را تحریم کرده و یا محموله های سوختی را که تهران به ونزوئلا می فرستاد توقیف کرده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد که این طرح شامل اعمال سرسختانه تحریم های در حال حاضر موجود در زمینه مقابله با صنعت نفت و حمل‌و‌نقل نفت خام ایران است که از طریق برچسب‌های جدید تحریمی یا اقدامات قانونی اجرا می‌شود.

به نوشته این روزنامه، یک مقام آمریکایی ادعا کرد: «اقتصاد ایران چیز زیادی برای اعمال مجازات [تحریم] ندارد. فروش نفت ایران به چین یک پاداش است».

به نوشته این روزنامه مقامات آمریکایی گفته‌اند که تصمیمی برای ادامه کار [مذاکرات وین] اتخاذ نشده است. اما به ادعای آن‌ها «خطراتی وجود دارد که این تلاش‌ها می‌تواند نتیجه معکوس دهد و به ایران فرصت می دهد برنامه هسته ای خود را تسریع کند». به گفته مقامات به همین دلیل گزینه های دیگری نیز در حال بررسی است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام رسمی دیگر نوشت که این اقدامات «شامل یک کارزار دیپلماتیک برای ترغیب چین ، هند و سایر خریداران عمده نفت خام برای کاهش تجارت کالاهای غیرنفتی، تأمین مالی بدهی و نقل و انتقالات مالی است».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....