تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1400 - 23:25
کد خبر : 61062

پیش‌بینی بورس تا پایان شهریور

پیش‌بینی بورس تا پایان شهریور

 بازار باز هم منفی است؟ هفته گذشته افت شاخص آن را در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار داد. روند بازار سهام در هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟  هفته گذشته بازار سهام با افت شاخص رو به رو شد و به کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن

 بازار باز هم منفی است؟

هفته گذشته افت شاخص آن را در کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار داد. روند بازار سهام در هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟

 هفته گذشته بازار سهام با افت شاخص رو به رو شد و به کانال یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم در تمام روزهای هفته گذشته با افت رو به رو شد و این مساله نشان از روند نامتعادل و منفی گروه‌های کوچک بازار داشت.

روزهای گذشته سیگنال‌های منفی به صنایع فولاد، سیمان و خودرو داده شد و مانعی بر سر راه رشد این نمادها بود. اما در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خبر آزادسازی واردات خودرو در کشور توانست تا حد خوبی در تحرکات گروه خودرویی موثر واقع شود. اما نظر کارشناسان درباره بازار سهام چیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز  ،  شاهین احمدی،کارشناس بازار سهام درباره روند بورس هفته آینده گفت: درباره روند شاخص در حال حاضر نمی‌توان نظری داد، اما خیلی از سهم‌ها در چند روز گذشته کاهش قیمت داشتند و ابهام در وضعیت مذاکرات و نرخ دلار علت اصلی این موضوع بوده است.

احمدی افزود: دولت هنوز موضع اصلی خود را درباره صنایعی مثل خودرو، فولاد و مسکن مشخص نکرده و همین موضوع به اظهار نظرات مختلف در این حوزه‌ها و نااطمینانی در بازارها منجر شده است.

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند فعلی بازار سهام گفت: محرک اصلی بورس ابهاماتی هستند که باید برطرف شوند. ابهام اصلی در حال حاضر مذاکرات برجام است.

اشتیاقی گفت: در وهله بعدی اگر سیاست‌های مربوط به قیمت‌گذاری دستوری حل و فصل شود ابهام و بی‌اعتمادی در بازار کمتر می‌شود. در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری دستوری در صنایع مختلف ایجاد شوک و هیجان کرده است.

این کارشناس بازار درباره روند بازار هفته آینده پیش‌بینی کرد: هفته آینده بازار با روند نوسانی همراه است و شاخص کل در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حرکت خواهد بود.
وی در بخش دیگری اضافه کرد: در حال حاضر عوامل مثبت اثرگذار در بازار به لحاظ بنیادی بیشتر از عوامل منفی اثرگذار در بازار است پس احتمال رشد و شکل گرفتن تحرکات صعودی بیشتر است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....