تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 11:54
کد خبر : 59752

پیشنهاد ویژه برای مهار نقدینگی

پیشنهاد ویژه برای مهار نقدینگی

پیشنهاد ویژه رئیس کمیسیون اقتصادی برای مهار نقدینگی؛ صندوق و شرکت پروژه‌ها تشکیل شود پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد برای مهار نقدینگی این است که با تشکیل صندوق پروژه ها و شرکت پروژه ها و از طریق عرضه آنها در بازار سرمایه، این موضوع را مدیریت کند.  محمدرضا پور ابراهیمی  با

پیشنهاد ویژه رئیس کمیسیون اقتصادی برای مهار نقدینگی؛ صندوق و شرکت پروژه‌ها تشکیل شود

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد برای مهار نقدینگی این است که با تشکیل صندوق پروژه ها و شرکت پروژه ها و از طریق عرضه آنها در بازار سرمایه، این موضوع را مدیریت کند.

 محمدرضا پور ابراهیمی  با اشاره به راهکارهای هدایت نقدینگی در کشور بیان داشت: دلیل حجم افزایش نقدینگی و نرخ رشد بی سابقه آن در طی سالهای اخیر عدم مدیریت صحیح منابع بوده است.

وی تاکید کرد: ما فکر می کنیم نقدینگی از یک طرف فرصت و یک سو تهدید است؛ فرصت این مسئله به واسطه این است که بتواند مبنای سرمایه گذاری قرار گیرد و تهدید اش بر این اساس است که اگر مبنای سرمایه گذاری قرار نگیرد می تواند در بازارهای موازی تلاطم ایجاد کند و همه چیز را تحت تاثیر خود قرار دهد.

پور ابراهیمی بیان داست: نقدینگی بزرگترین ظرفیت نظام اقتصادی کشور است باید از این ظرفیت در طرح های سرمایه گذاری کشور استفاده شود و بهترین راهکار هم در این زمینه بازار سرمایه است لذا پیشنهاد ما به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت برای مهار نقدینگی این است که با تشکیل صندوق پروژه ها و شرکت پروژه ها و از طریق عرضه آنها در بازار سرمایه،  این موًضوعات را مدیریت کنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،  وی تاکید کرد : البته این مسئله باید با پشتیبانی و حمایت دولت  انجام شود یعنی وزارت نفت، وزارت صمت و وزارت نیرو در این زمینه ظرفیت هایی دارند که باید به میدان بیاورند تا این شرکت پروژه ها را تشکیل دهند لذا این منابع در قالب آنها مطرح می‌شود و بعد بر اساس آنها در بازار سرمایه عرضه می‌شود و منابع مردم می‌آید و پروژه اقتصادی کشور اجرا می شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده هیچ کار موثری را به جز تشکیل شرکت پروژه ها و صندوق پروژه ها برای اجرایی کردن طرح های اقتصادی کشور با اولویت هایی که وجود دارد در مدیریت نقدینگی کشور نمی شناسم چراکه ما در حوزه نفت و انرژی  و در حوزه صنعت و معدن و همچنین در حوزه خدمات گردشگری ظرفیت های زیادی داریم که همه اینها می‌تواند وارد عرصه اقتصادی شوند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال ما تاکنون هرچه کار کردیم کمتر از ۱۰ درصد بهروری از ذخایر معدنی داشتیم لذا چه اشکال دارد ما برای این ظرفیت ها شرکت پروژه تشکیل دهیم و ظرفیت های دیگر در بخش معدن را مورد استفاده قرار دهیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....