تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 0:39
کد خبر : 18327

پیشنهاد تشکیل صندوق پشتیبانی مالی کارآفرینی

پیشنهاد تشکیل صندوق پشتیبانی مالی کارآفرینی

پیشنهاد تشکیل صندوق پشتیبانی مالی از کارآفرینی بر بستر یکی از صندوق‌های رسمی کشور مثل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی ره: مقدمه: ظرفیت‌های طبیعی، انسانی و ایده‌های مولد ثروت و حتی حلقه‌هایی از یک زنجیرۀ اقتصادی که گاه گیرِ اندک سرمایه‌اند، فراوان‌اند. همچنان که فرصت‌ها و زمینه‌های بسیاری نیز هستند که اگر دیده

پیشنهاد تشکیل صندوق پشتیبانی مالی از کارآفرینی بر بستر یکی از صندوق‌های رسمی کشور مثل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی ره:
مقدمه:
ظرفیت‌های طبیعی، انسانی و ایده‌های مولد ثروت و حتی حلقه‌هایی از یک زنجیرۀ اقتصادی که گاه گیرِ اندک سرمایه‌اند، فراوان‌اند. همچنان که فرصت‌ها و زمینه‌های بسیاری نیز هستند که اگر دیده شوند و به آن‌ها پرداخته شود دیگر نیازی نیست که برای رفع نیازِ نیازمندان، کمک‌های بلاعوض صورت پذیرد که گاه به شکستن شأن و خدشه به کرامت انسانیِ انسان می‌انجامد. ما به دنبال تأمین منابع مالی برای تکمیل زنجیرۀ اقتصادی، کارآفرینی، اشتغال پایدار و ایجاد خوداتکایی و خود راهبری برای کسانی هستیم که می‌توانند و سخت مشتاقند تا سرافرازانه و بر پای خویش بایستند و بزی‌اند و از دست و درآمد خویش، نان به سفره ببرند و روزگار بگذرانند.
در این راستا و به‌عنوان گام نخست، بخشی از منطقۀ بشاگرد از استان هرمزگان برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی انتخاب شده است. چون دامداری و تأمین معیشت از این سفرۀ پاکیزه، بخشی برجسته از هویت تاریخی این دیار و مردم خوب و سربلندش است برای اشتغال‌زایی، دام و صنایع تبدیلی انتخاب شده و برای عملیاتی شدنش کمیتۀ امداد پر توان پای‌کار آمده است. از سویی لازمۀ موفقیت و تضمین پایداری این کار ـ اشتغال‌زایی برای مددجویان و نیل به خوداتکایی ـ همراهیِ افراد کارآشنا و خبره و دارای سواد IT است تا در روزگار پرنوسان و پر تغییر، نقش کوچینگ کسب‌وکار (business coaching) را برای مددجویان ناآشنا با زیروبم و افت‌وخیزهای تولید و بازار و کارآفرینی ایفا کنند که ما نام آن‌ها را معین یا همیار خوداتکایی نهاده‌ایم.
همراهی این همیاران خوداتکایی، در گروی نوعی مشارکت با مددجویان است که به دلایل حقوقی، دست امداد برای تأمین منابع مالی اینان بسته است. برای این همیاران خوداتکایی، دعوت به همراهی و پشتیبانی مالی می‌کنیم.
خلاصۀ طرح:
ایجاد خودباوری، اعتمادسازی و توانمندسازی عملیاتی با تمرکز بر لااقل دو مرحله پرواربندی، خرید ۱۵ برّه برای پرواربندی ۱۰۰ روزه برای هر نفر، انجام پرواربندی در واحدهای سیصد رأسی، به شکل متمرکز و کاملاً صنعتی، ادامۀ کار ـ بعد از دو مرحلۀ پرواربندی ـ ورود به پرورش دام مولد مناسب،
پیش‌بینی درآمد: برای هر نفر، هشت‌صد هزار تا یک‌میلیون تومان در ماه،
مبلغ وام: پنجاه میلیون تومان برای هر نفر
انتظارات:
تأمین منابع مالی برای همیاران خوداتکایی در قالب قرض‌الحسنه یا مشارکت در دو حوزۀ:
پرواربندی و دام
و به‌ویژه صنایع تبدیلی و فراوری
پرسش‌های اساسی:
لطفاً با تکیه به داشته‌های علمیِ خود و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی‌ای که با آن‌ها ارتباط دارید بفرمایید؛
۱- مناسب‌ترین دام سبک برای پرواربندی و همچنین اصلاح نژاد و چندقلوزایی برای منطقۀ بشاگرد به‌عنوان منطقه‌ای نیمه کوهستانی و با گرما و سرمای شدید چیست؟ تاکنون بهترین مورد برای اصلاح نژاد و چندقلوزایی‌؛ بز تالی و آمیخته گری با بزهای سانن و مورسیا معرفی کرده‌اند.
۲- بهترین علوفه را که بتوان در این منطقه کشت کرد چه می‌دانید؟ برخی دوستان، کشتِ کنگر را در دامنه‌ها و زمین‌های کم آب پیشنهاد کرده و آن را بهتر از یونجه می‌دانند و برخی هم گیاه وتیور را توصیه کرده‌اند. بی‌گمان نقد و پیشنهاد‌های عالمانه و محققانۀ شما عزیزان می‌تواند خطرپذیری سرمایه‌گذاری را کاهش داده و اطمینان در تصمیم‌گیری و کار را به‌شدت افزایش دهد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد یکشنبه , ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

با سلام

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....