تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 20:02
کد خبر : 97785

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس فردا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

بورس امروز درحالی که اکثر سهامداران در انتظار روز مثبت دیگری بودند، با فشار عرضه مواجه شد و شاخص‌های تالار شیشه‌ای در محدود منفی به کار خود پایان دادند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ بورس امروز درحالی که اکثر سهامداران در انتظار روز مثبت دیگری بودند، با فشار عرضه مواجه شد و شاخص‌های تالار شیشه‌ای

بورس امروز درحالی که اکثر سهامداران در انتظار روز مثبت دیگری بودند، با فشار عرضه مواجه شد و شاخص‌های تالار شیشه‌ای در محدود منفی به کار خود پایان دادند. بورس فردا چگونه خواهد بود؟

بورس امروز درحالی که اکثر سهامداران در انتظار روز مثبت دیگری بودند، با فشار عرضه مواجه شد و شاخص‌های تالار شیشه‌ای در محدود منفی به کار خود پایان دادند. بورس تهران که این روزها نگاه اصلی خود را به مذاکرات هسته‌ای و خبرهای آن دوخته است، چند روزی بود که روند صعودی خوبی را تجربه می‌کرد اما امروز برخلاف پیش‌بینی‌ها بار دیگر با فشار عرضه نسبتا زیادی مواجه شد که باعث شد روند صعودی ابتدایی معاملات، به بازدهی منفی در انتهای بازار تبدیل شود. شاخص کل بورس امروز ۰.۲۴ درصد و شاخص هم‌وزن نیز ۰.۱۱ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. خروج پول نیز که در روز کاری گذشته متوقف شده بود دوباره از سر گرفته شد و ۲۳۱ میلیارد تومان از سرمایه کدهای حقیقی از چرخه معاملات خارج شد. حال با توجه به اتفاقات امروز و بررسی عوامل مختلف تلاش خواهیم کرد تا به پیش‌بینی بورس فردا بپردازیم و با دقت بیشتری به بررسی رفتار بازار نگاه کنیم.

 

نگاه بورس به خودرویی‌ها

امروز صنعت خودرو با ارزش معاملات بسیار بالایی که داشت، تعداد نماد مثبت بیشتری را در خود جا داد و نوسانات به خصوص در نماد «خساپا» بالا بود. این موضوع که به واسطه خوش‌بینی به احیای برجام و همچنین واگذاری بلوک سهام مدیریتی خودروسازان (که البته طولانی شدن پروسه آن خود به معضل مهمی تبدیل شده است) اتفاق افتاده، می‌تواند در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد اما قدرت آن قطعا به خبرهایی وابسته است که در این زمینه منتشر خواهند شد.

برای مثال اولیانوف نماینده کشور روسیه در مذاکرات هسته‌ای طی مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشته است، از احتمال احیای برجام در هفته آینده در صورت تداوم روند کنونی خبر داده و اشاره کرده است که تحریم‌های ایران به زودی رفع خواهند شد.

از سمت دیگر دلار نیز می‌تواند نشانگر خوبی برای پیشرفت مذاکرات باشد. امروز در ابتدا دلار در بازار آزاد روندی کاهشی به خود گرفت و تا مرز ۳۰هزار تومان نیز عقب‌نشینی کرد اما در ادامه دوباره وارد روند صعودی شد و تا ۳۰۴۰۰ تومان در زمان نگارش این گزارش افزایش یافت. روند این ارز در ادامه روز می‌تواند بر معاملات گروه‌های برجامی همچون خودرویی و بانکی و به تبع آن کلیت بازار تاثیرگذار باشد.

 

پالایشی‌ها صعودی می‌شوند؟

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد  ، قطعا یکی از گروه‌هایی که طی چند ماه گذشته توجهات زیادی را به واسطه افزایش قیمت نفت به خود جلب کرد، گروه پالایشی بود. این گروه که چند روزی است معاملات ضعیفی را دنبال می‌کند، یکی از نگرانی‌های خود را در احتمال تغییر دستورالعمل فرمول نرخ ابلاغی می‌دید. امروز اما دستورالعمل جدید به این شرکت‌ها ابلاغ شد که تغییر خاصی را در خود نداشت و علاوه بر آن نکته مثبتی را نیز مخابره کرد. طبق این دستورالعمل از این پس علاوه بر کیفیت محصولات، کیفیت خوراک نیز در فرمول تاثیر دارد و شرکتی که خوراک با کیفیت پایین‌تر دریافت می‌کند، از تخفیف بیشتری نیز برخوردار می‌شود که می‌تواند به بهبود کرک اسپرد آن کمک کند.

با وجود اینکه انتشار این خبر باعث ایجاد تقاضا در معاملات امروز این گروه شد اما به نظر می‌رسد که همچنان نگرانی دیگری نیز برای صنعت پالایشی وجود داشته باشد. دستیابی به یک توافق هسته‌ای فقط برای ایران اهمیت ندارد و در سطح جهانی تاثیرگذار است. مدت‌هاست که رشد قیمت نفت به دلیل کمبود عرضه از سمت‌های مختلف با رشد قیمت زیادی مواجه شده و اکنون حوالی ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه در نوسان است. حال عرضه حجم نفت قابل توجهی از سمت ایران به بازار جهانی، می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش قیمت طلای سیاه داشته باشد. از این رو به نظر می‌رسد که ترس پالایشی‌ها از کاهش کرک اسپرد به واسطه کاهش قیمت نفت امری قابل قبول باشد پس نمی‌توان انتظار بالایی از نمادهای این گروه در معاملات فردا داشت اما روند مثبتی برای آن‌ها پیش‌بینی می‌شود.

 

روندها چه می‌گویند؟

نگاهی به روندهای بازار امروز همچون شاخص کل و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش به خوبی نشان می‌دهند که بورس امروز به سمت پایین عقب‌گرد کرد و این موضوع می‌تواند حداقل در شروع بازار فردا نیز ادامه داشته باشد اما این روزها انتشار هرگونه خبری می‌تواند روند بازار سرمایه را تغییر دهد. بنابراین برای بورس فردا پیش‌بینی می‌شود که روندی متعادل و کاهشی داشته باشیم اما اگر اتفاق مشخصی در نکات گفته شده رخ دهد، بورس نیز در راستای آن تغییر می‌کند.

 

پیش‌بینی بورس فردا؛ ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....