تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 15:53
کد خبر : 73844

پیروزیِ روایت گردشگران خارجی بر سیاه‌نماییِ غرب

پیروزیِ روایت گردشگران خارجی بر سیاه‌نماییِ غرب

شرکت آمریکاییِ «تسلا» ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی) اعلام کرد که اولین مرکز تسلا را رسما در ارومچی مرکز شین جیانگ افتتاح کرده است. کارکنان منطقه غربِ چین تسلا در این خصوص گفتند: شین جیانگ بهشت ماشین‌های خودران است. هر روز به تعداد مالکان خودرو که دوست دارند به شین جیانگ سفر کنند، افزوده می‌شود.

شرکت آمریکاییِ «تسلا» ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۰ دی) اعلام کرد که اولین مرکز تسلا را رسما در ارومچی مرکز شین جیانگ افتتاح کرده است. کارکنان منطقه غربِ چین تسلا در این خصوص گفتند: شین جیانگ بهشت ماشین‌های خودران است. هر روز به تعداد مالکان خودرو که دوست دارند به شین جیانگ سفر کنند، افزوده می‌شود. در نتیجه تقاضای زیادی برای خرید و خدمات در این منطقه خودمختار وجود دارد. شبکه شارژ الکتریکی در حال حاضر بسیار پیشرفت کرده و مرکز تسلا در ارومچی افتتاح شده است.

اما شین جیانگ واقعی چه خصوصیاتی دارد؟ تسلا با اقدامات عملی خود به این سوال پاسخ داده و بسیاری از خارجی‌ها که به این منطقه سفر کرده‌اند نیز تجربه خود را بازگو کرده‌اند.

حدود ۳۰ سال قبل، یک شبکه ژاپنی فیلمی مستند درباره جاده ابریشم ساخت که موجی از علاقه به جاده ابریشم را در این کشور به راه انداخت. بسیاری از رسانه‌های ژاپنی خبرنگاران خود را برای تهیه گزارش به چین اعزام کردند و ژاپنی‌های بسیاری هم به چین سفر کردند تا خودشان این کشور را تجربه کنند.

در اواخر سال ۲۰۲۱ کنسولگری چین در اوساکای ژاپن برنامه گردشگری برای سفر به شین جیانگ پس از اپیدمی کرونا را اعلام کرد. در کمتر از یک ماه، ۱۰۲۸ ژاپنی ثبت نام کردند. یک شهروند ژاپنی با اشتیاق گفت: دوست دارم با قطار سریع السیر از شانگهای به ارومچی سفر کنم تا با چشمان خودم جاده ابریشم مدرن را ببینم.

«شوئه جیان» سرکنسول چین در اوساکا که بیش از ۱۰ سال در ژاپن زندگی کرده، گفت: جامعه ژاپن توجه زیادی به شین جیانگ می‌کنند. بسیاری از دوستان ژاپنی از سیاه‌نمایی‌های آمریکا و غرب علیه چین خسته شده‌اند. آنها واقعا می‌خواهند حقیقت را بدانند.

علاوه بر دوستان ژاپنی، طی سال‌های اخیر دوستانی از دیگر کشورها نیز به چین سفر کرده و شین جیانگ واقعی را خودشان تجربه نموده‌اند.

یکی از کسانی که بسیار تحت تاثیر قرار گرفته یک جوان خارجی به نام «گائو یوسی» است. او همچنین یک بلاگر موفق در فضای مجازی با بیش از ۳۰ میلیون طرفدار است.

یوسی پس از ورود به شین جیانگ در سال ۲۰۲۱ با یک کشاورز پنبه‌کار در شین جیانگ دیدار کرد. به وسیله فناوری کاشت کاملا اتوماتیک، این کشاورز قادر است سالانه صدها هکتار زمین را زیر کشت ببرد و درآمد ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار یوانی داشته باشد.

این جوان خارجی به حدود ۱۵ شهر چین سفر کرد و با شرایط اجتماعی و آداب و رسوم این کشور آشناست. او معتقد است که مردم شین جیانگ حرف‌های زیادی برا گفتن دارند.

بلاگرهای خارجی بیشتر و بیشتری مثل یوسی در سال‌های اخیر به چین سفر کرده‌اند. در میان این خارجی‌ها شهروندان کانادایی، استرالیایی و البته شمار زیادی آمریکایی هم وجود دارند. ویدئوهایی که آنها از چین تهیه کرده‌اند در پلتفرم‌های خارجی و چینی منتشر شده است.

یک کاربر فضای مجازی در واکنش به این ویدئوها نوشت: این دقیقا چیزی است که وقتی خودم در سپتامبر ۲۰۱۹ به شین جیانگ سفر کردم، شاهدش بودم. متاسفانه این دقیقا همان چیزی است که بی بی سی، سی ان ان و دیگر رسانه‌های غربی دوست ندارد مردم جهان ببینند.

شخصی دیگر نیز نوشت: به عنوان یک کانادایی که به چین سفر کرده، صحنه‌هایی که من دیدم کاملا از آنچه رسانه‌های غربی تصویر کرده‌اند متفاوت بود. امیدوارم دوباره به چین سفر کنم.

یک سنگاپوری هم اینطور تجربه خود را باز گو کرد: من اهل سنگاپورم و در تعطیلات ۲۰۱۷ به شین جیانگ رفتم. در آن زمان به یک مراسم عروسیِ یک اقلیت قومی در شمال شین جیانگ دعوت شدم. شهری بود که عمدتا از اقلیت‌های قومی تشکیل شده بود. چشم اندازهای طبیعی زیبا و مردم خوشحال بودند…هیچ ترس و وحشتی وجود نداشت. اوقات خوشی را آنجا گذراندم. شین جیانگ را دوست دارم و اگر فرصت داشته باشیم دوست دارم دوباره به آنجا سفر کنم.

شین جیانگ در سال ۲۰۲۰ پذیرای ۱۵۸ میلیون گردشگر بود. آنها از نزدیک توسعه شین جیانگ را با چشمان خود مشاهده کردند و لحظاتی که تجربه نمودند را با دوربین‌های خود ماندگار کردند.

در پایان باید گفت چند سیاستمدار آمریکایی که از جای خود تکان نخورده و هیچ گاه به شین جیانگ نرفته‌اند دروغ‌هایی بافته‌اند که فقط می‌توان آن را خودفریبی توصیف کرد.
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....