تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردین 1402 - 17:54
کد خبر : 120502

پیام برگزاری «مجمع آسیایی بوآئو» چیست؟

پیام برگزاری «مجمع آسیایی بوآئو» چیست؟

برگزاری این رویداد در میانه وضعیت پیچیده بین‌المللی بار دیگر این پیام را به جهان ارسال می‌کند که چین قاطعانه سیاست درهای باز (گشایش) خود به سوی جهان خارج را توسعه خواهد داد. نشست امسالِ بوآئو به سطح سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا بازگشته و حدود دو هزار مهمان از بیش از ۵۰

برگزاری این رویداد در میانه وضعیت پیچیده بین‌المللی بار دیگر این پیام را به جهان ارسال می‌کند که چین قاطعانه سیاست درهای باز (گشایش) خود به سوی جهان خارج را توسعه خواهد داد.

نشست امسالِ بوآئو به سطح سال ۲۰۱۹ یعنی قبل از شیوع کرونا بازگشته و حدود دو هزار مهمان از بیش از ۵۰ کشور و منطقه جهان در آن حضور یافته‌اند. طی این کنفرانس چهار روزه نزدیک به ۵۰ نشست، میزگرد و کنفرانس خبری برگزار می‌شود که موضوعاتی چون «ابتکار کمربند و جاده»، «مدرنیزاسیون به سبک چینی»، «همکاری منطقه‌ای آسیا»، «چشم انداز اقتصادی جهان» و «چشم انداز ژئوپلتیکی جهان» را پوشش می‌دهد.

از «لی چیانگ» نخست وزیر چین برای شرکت در مراسم افتتاحیه مجمع بوآئو که ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) برگزار می‌شود، دعوت به عمل آمده و قرار است وی سخنرانی مهمی ایراد کند.

«لی هسین لونگ» نخست وزیر سنگاپور، «انور ابراهیم» نخست وزیر مالزی»،‌ «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا،‌ «پاتریک آچی جرومه» نخست وزیر ساحل عاج و «کریستالینا جورجیوا» مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول نیز به این نشست دعوت شده‌اند.

«گشایش» کلیدواژه مجمع آسیایی بوآئو محسوب می‌شود و شعار نشست امسال نیز تاکید مجدد بر اهمیت گشایش عنوان شده است.

با توجه به کند شدن رشد اقتصادی جهان، دنیای امروز در حال تجربه تغییراتی بزرگ است. چگونگی کمک به یکدیگر و همکاری برای مواجهه با خطرات و چالش‌ها موضوع مشترکی است که در مقابل تمام کشورها قرار دارد.

در حال حاضر که تاثیر اپیدمی کرونا به تدریج کاهش یافته روند گشایش چین پایدارتر و قدرتمندتر شده است. چین از ابتدای سال جاری میلادی سیاست گردشگری فرامرزی خود را تعدیل نموده، صدور انواع ویزا برای اتباع خارجی را از سر گرفته و تسهیل تعاملات بین‌المللی را ارتقاء بخشیده است. پکن همچنین احیای روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و ایران را تسهیل کرده که کمک به ارتقاء صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌الملل محسوب می‌شود. بنا بر این به وضوح می‌توان مشاهده کرد که چین یکی از ذینفعان توسعه باز است.

با توجه به اینکه چین درهای خود را بازتر و گشوده‌تر کرده، شرکت‌های خارجی سرمایه گذاری خود را در این کشور افزایش داده‌اند.

«راب شارپس» مدیرعامل و رئیس شرکت بزرگ سرمایه گذاری‌ آمریکایی «تی. رو پرایس»، گفت: وقتی بیشتر اقتصاد‌های بزرگ جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با تورم و سیاست انقباضی پولی هستند،‌ تورم پایین‌تر چین مجال توسعه پولی و مالی را فراهم می‌آورد. از لحاظ جهانی، چین در یک چرخه اقتصادی منحصربفرد قرار دارد. در سال ۲۰۲۳ چین یک نقطه روشن بالقوه در بازار جهانی محسوب می‌شود.

وضعیت اقتصادی کنونی جهان جدی‌تر و پیچیده‌تر شده و نوسان بازار مالی بین‌المللی روز به روز شدت می‌گیرد. انتظار می‌رود چین علی رغم چالش‌های پیش رو به هدف رشد اقتصادی حدود ۵ درصد در سال جاری میلادی دست یابد.

چین از اقدامات کاربردی برای اثبات این نکته به شرکای جهانی خود استفاده خواهد کرد که چین برای توسعه آمادگی دارد. این واقعیت هیچگاه تغییر نخوهد کرد و این روند هرگز متوقف نشده است. چین مشتاق به اشتراک گذاشتن سود ناشی از رشد اقتصادی با شرکای جهانی است.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....