تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 20:37
کد خبر : 33363

پذیره‌نویسی بزرگ بورس در این هفته

پذیره‌نویسی بزرگ بورس در این هفته

مهمترین تفاوت پذیره‌نویسی با عرضه اولیه در نقدشوندگی آن است. برخلاف عرضه اولیه که امکان فروش سهم وجود دارد اما در پذیره‌نویسی زمان مشخص نیست و معمولا پس از یک دوره حداقل دو ساله امکان نقد شدن وجود دارد و گاهی سودهای قابل توجهی را نصیب سهامداران می‌کند. اقتصاددان: طبق وعده پیش از این اعلام

مهمترین تفاوت پذیره‌نویسی با عرضه اولیه در نقدشوندگی آن است. برخلاف عرضه اولیه که امکان فروش سهم وجود دارد اما در پذیره‌نویسی زمان مشخص نیست و معمولا پس از یک دوره حداقل دو ساله امکان نقد شدن وجود دارد و گاهی سودهای قابل توجهی را نصیب سهامداران می‌کند.

اقتصاددان: طبق وعده پیش از این اعلام شده، قرار است تا پایان دهه فجر دو اتفاق مهم در بورس رخ دهد. اولی عرضه اولیه استقلال و پرسپولیس که وزیر اقتصاد وعده آن را مطرح کرده است. دومی هم پذیره‌نویسی یک شرکت بزرگ ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی.

فرهاد دژپسند در هفته اخیر در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید بورس گفت: بازار سرمایه فقط برای دولت، وزارت اقتصاد یا ارگان‌های دیگر نیست بلکه برای کشور است، اتفاق خوبی که دارد رخ می‌دهد یک شرکت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره‌نویسی‌اش رخ دهد.

چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه میلاد حضرت زهرا (س) است و به نظر می‌رسد در همین هفته این پذیره‌نویسی قرار است انجام شود. اما پذیره‌نویسی به چه معناست؟

مهمترین تفاوت پذیره‌نویسی با عرضه اولیه در نقدشوندگی آن است. برخلاف عرضه اولیه که امکان فروش سهم وجود دارد اما در پذیره‌نویسی زمان مشخص نیست و معمولا پس از یک دوره حداقل دو ساله امکان نقد شدن وجود دارد و گاهی سودهای قابل توجهی را نصیب سهامداران می‌کند. باید دید این بار برای سهامداران مشارکت در پذیره‌نویسی سهم یک شرکت بزرگ چقدر جذابیت دارد؟

هرچند هنوز میزان رقمی برای مشارکت در این طرح اعلام نشده اما در پذیره‌نویسی‌های کوچک پیش از این معمولا تا سقف پنج میلیون تومان هم امکان مشارکت وجود داشته است. احتمالا رقم مشارکت در این پذیره‌نویسی حتی بالاتر از این رقم باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....