تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 - 11:05
کد خبر : 86650

پایکوبی بازارها با تصمیم فدرال رزرو

پایکوبی بازارها با تصمیم فدرال رزرو

رئیس بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو اعلام کرد که با هدف کنترل تورم نرخ بهره دلار را ۰٫۵ واحد درصد افزایش داده و به بازه ۰٫۷۵ تا یک درصد می‌رساند. این مقدار افزایش نرخ بهره بیشترین میزان طی ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود. با این حال، میزان افزایش نرخ بهره

رئیس بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو اعلام کرد که با هدف کنترل تورم نرخ بهره دلار را ۰٫۵ واحد درصد افزایش داده و به بازه ۰٫۷۵ تا یک درصد می‌رساند. این مقدار افزایش نرخ بهره بیشترین میزان طی ۲۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

با این حال، میزان افزایش نرخ بهره در بازارها طی روزهای گذشته پیش‌خور شده بود و حتی برخی که احتمال افزایش ۰٫۷۵ واحد درصدی را می‌دادند، از این تصمیم فدرال رزرو خوشحال شدند. همین مساله کافی بود تا بازارهای سهام مسیر صعودی در پیش بگیرند و کامودیتی‌ها نیز با تضعیف شاخص دلار، صعودی شوند. قیمت‌گذاری کالاها به دلار باعث می‌شود، رابطه بین آنها عموما معکوس باشد.

جرومی پاول همچنین اعلام کرد که فدرال رزرو هنوز پتانسیل نیم واحد درصد افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی دارد. او همچنین اعلام کرد که رقم افزایش ۰٫۷۵ واحد درصدی بهره در دستور کار این بانک نبوده است.

پاول همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال آمریکا به شرایط پیش از کرونا بازگشته و در بهترین حالت طی ۵۰ سال اخیر قرار دارد، اعلام کرد: فدرال رزرو ابزار کافی به منظور کاهش نرخ تورم در اختیار دارد. او بر این باور است که با اتخاذ سیاست‌های کنونی نرخ تورم بلندمدت آمریکا به حدود ۲ درصد کاهش خواهد یافت.

با اعلام تصمیم فدرال رزرو مبنی بر رد گزینه رشد ۰٫۷۵ نرخ بهره، شاخص دلار بیش از نیم درصد کاهش یافت و به کمتر از ۱۰۳ واحد رسید. اونس طلا نزدیک به ۱۶ دلار معادل حدود یک درصد رشد کرد و به بیش از ۱۸۸۰ دلار رسید. بازارهای سهام نیز با افزایش همراه شدند، به طوریکه شاخص سهام اس‌اندپی ۵۰۰، نزدک و داوجونز بیش از ۲ درصد رشد کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....