تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1400 - 22:14
کد خبر : 59240

پایبندی به قانون، انتظار مجلس از وزیر بهداشت جدید

پایبندی به قانون، انتظار مجلس از وزیر بهداشت جدید

انتظار ما از وزیر بهداشت این است که به قانون پایبند باشد و قانون را اجرا کند یعنی محورها و فعالیت‌های محوله به وزارت بهداشت در برنامه توسعه ششم که متأسفانه در ادوار گذشته اجرایی نشده‌اند را به مرحله اجرا برساند. یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت

انتظار ما از وزیر بهداشت این است که به قانون پایبند باشد و قانون را اجرا کند یعنی محورها و فعالیت‌های محوله به وزارت بهداشت در برنامه توسعه ششم که متأسفانه در ادوار گذشته اجرایی نشده‌اند را به مرحله اجرا برساند.

یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، عضو کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت و مسئول کمیته مبارزه با کرونا مجلس شورای اسلامی ، درخصوص اولویت حوزه سلامت و انتظارات مجلس از وزیر بهداشت دولت سیزدهم، عنوان کرد: در حال حاضر اولویت کل جامعه بحث کنترل بیماری کرونا است چرا که روزانه بالای ۶۰۰ نفر به شکل رسمی و به شکل غیررسمی بالای ۱۲۰۰ نفر تلفات جانی داریم و حتی تلفات ما از زمان جنگ تحمیلی بیش‌تر است.

ابراهیمی تصریح کرد: تأکید همه ما به وزیر بهداشت جدید به عنوان اولویت اول و اورژانسی، برنامه‌هایی است که به شکل منظم و مرتب باید در بحث کنترل بیماری کرونا در سرلوحه کار خود قرار دهد. پیش از حضور وزیر بهداشت، ما در کمیته کرونا در کمیسیون بهداشت و درمان جلساتی برگزار کردیم و مصوباتی داشتیم که خدمت رئیس مجلس و ریاست جمهوری ارسال کردیم. تأکید ما بر این است که وزیر بهداشت این قضایا را پیگیری کند.

در حال حاضر سلامت مردم تحت فشار است و از طرفی باید به مسائل معیشتی مردم نیز توجه داشته باشیم، بنابراین برای اجرای سخت پروتکل‌های بهداشتی باید کل حاکمیت، وزرات بهداشت، نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه پای کار بیایند البته خود مردم رکن اساسی هستند

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،    وی در ادامه خاطر نشان کرد: واقعیت امر این است که ما از وزیر بهداشت فقط یک برنامه کرونا نخواستیم انتظار ما از وزیر بهداشت این است که به قانون پایبند باشد و قانون را اجرا کند یعنی محورها و فعالیت‌های محوله به وزارت بهداشت در برنامه توسعه ششم که متأسفانه در ادوار گذشته اجرایی نشده‌اند را به مرحله اجرا برساند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین تشریح کرد: سیاست‌گذاری در کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت بر عهده مجلس است. کار مجلس، سیاست‌گذاری از سوی قوانینی است که در سطح جامعه قابل اجرا باشد. مجلس شورای اسلامی در خصوص معضل کرونا با همه رؤسای دانشگاه‌ها، کارشناسان وزارت بهداشت، وزارت دفاع، سپاه و همه کسانی که درگیر قضیه کرونا بودند تشکیل جلسه داد و محتویات جلسه مجدداً در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت و آن‌هایی که قابل اجرا بودند، تصویب شدند.

ابراهیمی با بیان این‌که برای کنترل بیماری کرونا باید با گسترش واکسیناسیون و اجرای پروتکل‌های بهداشتی، زنجیره انتقال را قطع کنیم، اظهار داشت: هر دو مؤلفه نیاز به اعتبار و بودجه دارد که مجلس شورای اسلامی باید تصویب کند. خوشبختانه ارز دولتی در جهت خرید دارو و تجهیزات را مصوب کرده‌ایم و مشکلی از نظر منابع پولی نداریم اما وزارت بهداشت و دست اندرکاران مکلف هستند که نسبت به تهیه واکسن به شکل گسترده اقدام کنند.

وی ادامه داد: بحث دیگر اجرای پروتکل‌های سختگیرانه است اما باید معیشت افراد نیز پیش‌بینی شود. بنده به عنوان مسئول کمیته مبارزه با کرونا مجلس در دولت قبلی حتی یک بار برای حضور در کمیته ستاد ملی کرونا دعوت نشدم. ما مصوباتی را در مجلس داشتیم اما متأسفانه اجرایی نمی‌شدند.

مسئول کمیته مبارزه با کرونا مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حال حاضر سلامت مردم تحت فشار است و از طرفی باید به مسائل معیشتی مردم نیز توجه داشته باشیم، بنابراین برای اجرای سخت پروتکل‌های بهداشتی باید کل حاکمیت، وزرات بهداشت، نیروهای نظامی، انتظامی و سپاه پای کار بیایند البته خود مردم رکن اساسی هستند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....