تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 21:21
کد خبر : 56225

پایان کشتی فرنگی ایران با یک طلا و یک برنز

پایان کشتی فرنگی ایران با یک طلا و یک برنز

تیم ۵ نفره ایران با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک مدال برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی محمدعلی گرایی و امین میرزازاده در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به کار خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد.  نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی

تیم ۵ نفره ایران با یک مدال طلای محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم و یک مدال برنز محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و دو عنوان پنجمی محمدعلی گرایی و امین میرزازاده در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به کار خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان داد.

 نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:
در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار بعدی، نجاتی از دو رقابت ها کنار رفت.
به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ بر ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر ۱ پرویز نصیب اف از اوکراین را از پیش رو برداشت و با اقتدار و شایستگی به مدال طلای المپیک دست یافت.
در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۳ یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهاییی شد. گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شوهی یابیکو از ژاپن شد و به عنوان پنجم رسید.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل آروی ساوولاینن از فنلاند در یک کشتی زیبا با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل میهاین لوپز دارنده ۳ مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی با نتیجه ۵ بر ۱ به پیروزی دست یافت و به دیدار رده بندی رفت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه مغلوب و پنجم شد.
رده بندی انفرادی این دو وزن به شرح زیر است:
۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا) ۲- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین) ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (کوبا) … ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)
۶۷ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایران) ۲- پرویز نصیب اف (اوکراین) ۳- محمد ابراهیم السید (مصر) و فرانک استابلر (آلمان) ۵- آرتم سورکوف (روسیه) و راماز زوئیدزه (گرجستان)
۷۷ کیلوگرم: ۱- تاماس لورینچ (مجارستان) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- شوهی یابیکو (ژاپن) و رفیق حسین اف (آذربایجان) ۵- محمدعلی گرایی (ایران) و کاراپت چالیان (ارمنستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ژان بلنیوک (اوکراین) ۲- ویکتور لورینچ (مجارستان) ۳- دنیس کودلا (آلمان) و زورابی داتوناشویلی (صربستان) ۵- محمد متوالی (مصر) و ایوان هوکلک (کرواسی)
۹۷ کیلوگرم: ۱- موسی اولویف (روسیه) ۲- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و تادیوز میچالیک (لهستان) ۵- آروی ساوولاینن (فنلاند) و الکس زوکه (مجارستان)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز (کوبا) ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان) ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....