تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 18:06
کد خبر : 71693

پایانِ سبزِ بورس در انتهای پاییز ۱۴۰۰

پایانِ سبزِ بورس در انتهای پاییز ۱۴۰۰

در آخرین روز کاری پائیز ۱۴۰۰، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و تابلوی تالای بورس یکدست سبز شد. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز رشد کرد

در آخرین روز کاری پائیز ۱۴۰۰، شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و تابلوی تالای بورس یکدست سبز شد.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش ۱۶ هزار و ۹۲۵ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۳۱۸ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز رشد کرد و با افزایش ۴ هزار و ۳۱۱ واحدی در سطح ۳۴۸ هزار و ۲۱۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۳ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد قرار گرفت.

کاهش ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۵ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان بود که ۱۹ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز افت کرد و با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۲ میلیارد تومان رسید که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «کویر»، «فاما» و «خاهن» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «آریا» و «ارفع» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «غصینو» و «بمپنا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و کالا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و حسیر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دو سمت سبز و قرمز بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۴۰۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۹۳ نماد بورسی و ۱۱۶ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۸۳ نماد کاهش قیمت داشتند که ۵۴ نماد بورسی و ۲۹ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۸۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 پایانِ سبزِ بورس در انتهای پاییز 1400

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....