تاریخ انتشار : جمعه 2 مهر 1400 - 8:05
کد خبر : 61850

ویژگیهای مطلوب در انتصاب روسای دانشگاهها

ویژگیهای مطلوب در انتصاب روسای دانشگاهها

اقتصاددان: رییس دانشگاه صنعتی حداقل باید خصوصیات زیر را داشته باشد: ۱- مقبولیت در بین هیات علمی و اساتید دانشگاه ۲- مقبولیت و برجستگی علمی در جامعه علمی داخل و خارج از دانشگاه و سطح بین المللی (استادی برجسته بودن) ۳- تعهد کاری، صداقت و اعتقاد به قانون اساسی و اهداف انقلاب ۴- اعتقاد راسخ

اقتصاددان: رییس دانشگاه صنعتی حداقل باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

۱- مقبولیت در بین هیات علمی و اساتید دانشگاه
۲- مقبولیت و برجستگی علمی در جامعه علمی داخل و خارج از دانشگاه و سطح بین المللی (استادی برجسته بودن)
۳- تعهد کاری، صداقت و اعتقاد به قانون اساسی و اهداف انقلاب
۴- اعتقاد راسخ به اهداف و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف
۵- تمام وقت بودن و تمرکز در مدیریت امور دانشگاه
۶- تعامل سازنده با بدنه دانشگاه و استفاده از نیروهای کارآمد هیات علمی
۷- استقلال سیاسی و دور بودن از فضای سیاست زدگی و حزب گرایی
٨. ارتباط صنعت با دانشگاه عالی
٩. سابقه درخشان کاری و تجربه مفید در راستای توسعه دانشگاه
١٠. دارای اعتبار و قدرت مذاکره و تعامل سازنده با سازمانهای ذی ربط و بدنه اجرایی و علمی کشور

لذا بهترین راه برای انتخاب افرادی با این خصوصیات استفاده از خرد جمعی نمایندگان هیات علمی دانشگاه صنعتی می باشد. لذا خود دوستانی که در این لیست هستند باید به خاطر مصالح کشور و دانشگاه صنعتی خود پیشقدم شده و به مسوولان ذیربط در وزارت خانه این مطب را منعکس کنند. انتصاب رییس دانشگاه توسط وزارت خانه بدون در نظر گرفتن موارد فوق، رییس انتصابی را، هر چند تمام این خصوصیات را هم داشته باشد، در بهترین حالت دچار چالش در مدیریت بهینه دانشگاه خواهد کرد و اگر این خصوصیات را نداشته باشند به خود و دانشگاه ظلم خواهد کرد. کاندید فعلی در اکثر این موارد ضعف دارد و بسیاری اساتید برجسته با این خصوصیات در دانشگاه وجود دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....