تاریخ انتشار : جمعه 20 تیر 1399 - 17:43
کد خبر : 11953

وقتی هیچکس در حادثه آتش‌سوزی سینا مهر مقصر نیست!/ افرادی که می‌میرند، عدد نیستند

وقتی هیچکس در حادثه آتش‌سوزی سینا مهر مقصر نیست!/ افرادی که می‌میرند، عدد نیستند

به گزارش اقتصاددان، اینروزها مرگ برای اهالی ایران زمین عادی شده و برای مسوولان از ابتدای وقوع عادی بوده است. رکورد ۲۰۰ نفر فوتی در یک روز براثر ابتلا به کرونا و مسئولان خاموش و مرگ ۱۹ نفر براثر انفجار ناشی از تخلف و سهل‌انگاری در کم‌تر از چند دقیقه و عده‌ای که هیچ‌گاه در

به گزارش اقتصاددان، اینروزها مرگ برای اهالی ایران زمین عادی شده و برای مسوولان از ابتدای وقوع عادی بوده است. رکورد ۲۰۰ نفر فوتی در یک روز براثر ابتلا به کرونا و مسئولان خاموش و مرگ ۱۹ نفر براثر انفجار ناشی از تخلف و سهل‌انگاری در کم‌تر از چند دقیقه و عده‌ای که هیچ‌گاه در هیچ محکمه‌ای مقصر نیستند.

در فروریختن پلاسکو، در ناپدید شدن زنی در سیل،در فروریزش‌های منجر به فوت، در طوفان و در انفجار یک کلینیک. اما مرگ این فرد برای خانواده‌هایشان یک عدد عادی نبود، مرگ‌ آن‌ها برای خانواده؛ انتهای غم، انتهای استیصال بود.

وزارت کار و شهرداری مقصر اند
دیروز نماینده وزارت بهداشت در صحن شورای شهر تهران آمد تا درباره حادثه آتش‌سوزی در کلینیک سینا مهر توضیحاتی ارائه دهد.

میرهاشمی گفت که؛تخلفاتی در مجموعه بوده که از تذکر برای اصلاح تا تعزیرات، نظارت شده است. پروانه بهره‌برداری کلینیک سینا از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ اعتبار داشته و بازدیدهای دوره‌ای هم از این موسسه انجام شده است.

به گفته او چک لیست تخلفات این مجموعه که از سوی ناظران دانشگاه بهداشت تهیه شده، موجود است. ایمنی یک موضوع همگانی است که باید همه آن را رعایت کنند و این مجموعه سینا مهر شمیرانات تحت مدیریت مالی یک تعاونی بوده و تعاونی ربطی به وزارت بهداشت ندارد و در چهار طبقه، چهار موسسه جداگانه فعالیت می‌کردند.

او در نهایت بدون آنکه سهمی برای وزارت بهداشت در این حادثه قائل باشد، وزارت کار و شهرداری را مقصر دانست و صحن را ترک کرد.

وزارت بهداشت مقصر است
نماینده وزارت کار یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر تهران حضور پیدا کرد و گفت که شهرداری استعلامی در باب پرخطر بودن ملک از این وزارت‌خانه نگرفته است.

امروز هم جوابیه‌ای برای اقتصادآنلاین ارسال کرده و باز تاکید کردند که؛ برخلاف اظهارات مطرح شده هیچ‌گونه استعلامی در مورد ایمنی ساختمان سینا اطهر از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی انجام نشده است. کلینیک مذکور به دلیل عدم ارجاع موثر از سوی مراجع ذی‌ربط(وزارت بهداشت) در سوابق بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران اصلا فاقد پرونده است.

در ادامه این جوابیه آمده است که؛ این در حالی است که وزارت بهداشت نیز باید همچون سایر وزارت‌خانه‌ها قبل از اعطای مجوز تاسیس و بهره‌برداری در کارگاه‌های زیرمجموعه فعالیت‌های مرتبط با آن وزارت‌خانه، اقدام به استعلام ایمنی از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌کرد. در نتیجه حواله قصور رخ داده در ارتباط با ناایمن بودن ساختمان کلینیک سینا اطهر به مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ عرفی فاقد وجاهت است.

وزارت کار مقصر است
شهرداری تهران ساعاتی پس از انفجار اعلام کرد که ۴اخطاریه به کلینیک درباب پرخطر بودن داده است. اخطاریه‌هایی که پیگیری‌اش با وزارت کار از سوی قوه قضاییه بوده است.

شهردار منطقه یک گفت که؛ نمی‌توانستیم نیوجرسی بگذاریم و یا حتی بنری نصب کنیم زیرا حکم قضایی نداشتیم. رای ماده ۱۰۰ بابت تخلفات مجموعه در همان سال صدور بخشیده شده و نمی‌توانستیم انباری که چند روز پیش انبار مهمات کشته شدن ۱۹نفر بود را تخریب کنیم.

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران نیز در گفت و گویی با خبرنگار اقتصادآنلاین روز دوشنبه اعلام کرد که ما رونوشت اخطاریه پرخطر بودن کلینیک را به وزارت کار ارسال کردیم و اینکه این وزارت خانه ادعا می‌کند به دستشان نرسیده، صحت ندارد.

افرادی که کشته شدند، مقصر حادثه بودند!
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران روز یکشنبه در واکنش به گزارشاتی که سهم هرکدام از دستگاه‌ها را در حادثه کلینیک منتفی می‌کرد گفت که؛ نگرانم همه به این نتیجه برسیم که کشته‌شدگان مقصر حادثه هستند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....