تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 9:08
کد خبر : 17674

وعده های قالیباف درباره بورس عملی می شود؟

وعده های قالیباف درباره بورس عملی می شود؟

رئیس سازمان بورس آخر هفته قبل پس از جلسه با برخی حقوقی‌های بازار سهام اظهارات قابل توجهی داشت. او دقیقا چه وعده‌ای را مطرح کرده است؟ بازار سهام هفته گذشته بار دیگر بازدهی منفی داشت؛ این بار پنج درصد. با این حال مروری بر آخرین سیگنال‌های بازار سهام حاکی از این است که برخی به

رئیس سازمان بورس آخر هفته قبل پس از جلسه با برخی حقوقی‌های بازار سهام اظهارات قابل توجهی داشت. او دقیقا چه وعده‌ای را مطرح کرده است؟

بازار سهام هفته گذشته بار دیگر بازدهی منفی داشت؛ این بار پنج درصد. با این حال مروری بر آخرین سیگنال‌های بازار سهام حاکی از این است که برخی به بازگشت بازار در هفته جاری امیدوار هستند.

 به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  :در همین حال شاید مهم‌ترین سیگنال بازار روز شنبه ۱۵ شهریور ماه، آخرین سخنان رئیس سازمان بورس درباره این بازار است.

روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ماه، حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نشستی که با حضور سهامداران عمده برگزار شد، در پاسخ به سوالی بر اینکه طبق گفته شما امروز جلسه با حضور حقوقی‌ها برگزار شد در حالی که باید قرارداد بازارگردانان توسط شرکت‌هایشان انجام شود، چرا این اتفاق رخ نداد؟ گفت: صندوق تثبیت یا همان حمایت بازار به عنوان صندوق توسعه در بازار حضور دارد و هم اکنون نقش نقد شوندگی خودش را ایفا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در ادامه باید به این مسئله اشاره کرد که سرمایه‌داران عمده از آنجایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و هم جز سهام‌داران عمده ناشر هستند، این گروه از افراد باید به ناشران سهم بدهند به علت آنکه ناشران از خود سهمی ندارند.

او افزود: هر کدام از این حقوقی‌ها چندین شرکت در زیر مجموعه خود دارند به همین علت ما سعی کردیم با این گروه از افراد جلسه بگذاریم عمدتا جلسه‌‌هایی که بورس تهران یا سازمان بورس با خود ناشران برگزار می‌کند برای آن است که تا آنان بیایند و قرار داد‌های خود را با سبد گردانان تنظیم کنند.

رئیس بورس اوراق بهادار تهران گفت: تصمیماتی که ما در رابطه با بازارگردانان گرفته‌ایم، تاثیر مثبتی را بر بازار سرمایه از روز شنبه خواهند گذاشت و مبلغ نقدینگی باید به اندازه‌ای باشد که به سبدگردانان کمک کند.

او در پایان تصریح کرد: شرکت‌هایی که به تازگی به بازار بورس می‌آیند، صددرصد بحث بازارگردانی را با آنها طی می‌کنیم تا بتوانند نقش اثرگذاری در بازار داشته باشند ما درحال‌حاضر شرکت‌های بازرگانی داریم که این شرکت‌ها بنا به ابعاد شرکت‌های سهامی مشخص و اهمیت‌سنجی می‌شوند و به همان میزان در بازار مشارکت می‌کنند.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....