تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 21:02
کد خبر : 87898

وضعیت وخیم عمارت «مسعودیه» تهران

وضعیت وخیم عمارت «مسعودیه» تهران

وضعیت عمارت «مسعودیه» رو به وخامت است. بخش‌های از آجرهای دیوار بیرونی ریخته و عابرانی که هر روز از خیابان «ملت» گذر می‌کنند، نگران ریزش دیوارهای عمارت قاجاری هستند. این وضعیت از سمت خیابان «ملت» در تهران مشاهده می‌شود که بخشی از آجرهای این عمارت که از سمت خیابان برای جلوگیری از ریزش آن داربست

وضعیت عمارت «مسعودیه» رو به وخامت است. بخش‌های از آجرهای دیوار بیرونی ریخته و عابرانی که هر روز از خیابان «ملت» گذر می‌کنند، نگران ریزش دیوارهای عمارت قاجاری هستند.

این وضعیت از سمت خیابان «ملت» در تهران مشاهده می‌شود که بخشی از آجرهای این عمارت که از سمت خیابان برای جلوگیری از ریزش آن داربست زده شده، فروریخته است و بخش‌های دیگرِ دیوار برآمده شده و شکم کرده است.

در حال حاضر وضعیت این بنا خطرناک توصیف شده و اقدامات محافظتی برای حفظ دیوارهای بیرونی، در بدترین حالت خود انجام شده، ‌ به طوری که مدت‌هاست نگرانی‌هایی را برای عابران پیاده ایجاد کرده است.

عمارت «مسعودیه» که سرنوشت پر فراز و فرودی داشته، در سال ۱۳۸۹ با برگزاری یک مزایده ‌ شرکت سرمایه‌گذاری عظام، «مسعودیه» را به همراه دو بنای تاریخی دیگر (خانه عامری‌ها و سرای وکیل) به مدت ۵۹ سال در اختیار گرفت تا پس از مرمت، این بناهای تاریخی را به هتل‌های پنج ستاره تبدیل کند.

عمارت «مسعودیه» از سال ۱۳۹۵ تاکنون وارد جریان حقوقی شده و به همین بهانه درهای آن به روی مردم بسته است

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....