تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مهر 1400 - 23:09
کد خبر : 63037

وضعیت تولید و تقاضا تغییر خواهد کرد؟

وضعیت تولید و تقاضا تغییر خواهد کرد؟

به دنبال تصمیم اوپک پلاس مبنی بر عدم تغییر برنامه عرضه خود، قیمت نفت افزایش یافت. اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از اینکه اعضای کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفتند که محدودیت عرضه را حفظ کنند، قیمت نفت روز سه‌شنبه صعود کرد و به بالاترین سطح

به دنبال تصمیم اوپک پلاس مبنی بر عدم تغییر برنامه عرضه خود، قیمت نفت افزایش یافت.

اقتصاددان؛ به گزارش رویترز، پس از اینکه اعضای کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفتند که محدودیت عرضه را حفظ کنند، قیمت نفت روز سه‌شنبه صعود کرد و به بالاترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسید.

معاملات آتی نفت خام برنت ۲۳سنت معادل ۰.۳درصد افزایش یافت و به ۸۱دلار و ۴۹سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال جهش ۲.۳درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با ۱۲سنت معادل ۰.۲درصد رشد، به قیمت ۷۷دلار و ۷۴سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن از جمله روسیه، بدون توجه به درخواست‌های ایالات متحده و هند برای افزایش تولید به دلیل بهبود اقتصاد از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، روز دوشنبه اعلام کردند که توافق افزایش تدریجی عرضه را حفظ می‌کنند.

قیمت نفت در حال حاضر، از ابتدای سال جاری ۵۰درصد رشد کرده است. این افزایش قیمت، فشار تورمی برای کشورهای مصرف‌کننده نفت خام که نگران بهبود از بیماری همه‌گیر هستند را افزایش می‌دهد.

یکی از منابع پیش از نشست به رویترز گفت، به رغم فشارها برای افزایش تولید، اوپک پلاس نگران بود که موج چهارم شیوع ویروس کرونا در سطح جهان، به تقاضا آسیب برساند.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه، پس از مذاکرات اذعان داشت که به نظر وی، بازار در حال حاضر متعادل است.

کپیتال اکونومیکس اظهار کرد: “ما انتظار داریم که عادی‌سازی تدریجی در رشد تقاضا و بازگشت مجدد عرضه، از سه ماهه چهارم بر قیمت نفت تاثیر بگذارد.”

کپیتال در یادداشت خود خاطرنشان کرد: “در سال جاری، تقاضا از عرضه پیشی گرفته و باعث صعود قیمت‌ها به بالاترین سطح خود در طول چند سال اخیر شده، اما ما انتظار داریم که این روند با افزایش تولید اوپک پلاس معکوس شود.”

در همین حال، بر اساس نظرسنجی اولیه رویترز، ذخایر نفت خام و میعانات ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافته است.

پنج تحلیلگر تخمین زده‌اند که موجودی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱اکتبر به طور متوسط ۳۰۰هزار بشکه کاهش یافته است.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کامودیتی در کارگزاری فیلیپ فیوچرز اظهار داشت: “در کوتاه‌مدت، ممکن است بازار نفت نوسانی باشد. اگرچه روند اصلی هنوز پابرجاست و افت قیمت قابل توجه، فرصت خرید را فراهم خواهد کرد.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....