تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 تیر 1400 - 13:39
کد خبر : 52992

وزارت نیرو در خوزستان چه می کند؟

وزارت نیرو در خوزستان چه می کند؟

ابوالفضل بابادی شوراب این روزها شاهد قطعی برق در کل کشور خصوصاً استان کهن و تمدن ساز خوزستان هستیم و خبر تلخ تر، دستور وزارتخانه نیرو برای استفاده کارخانه ها و صنایع، تنها از ده درصد دیماند مصرفی خود می باشد. باتوجه به اینکه کارخانه ها و صنایع با ۹۰ درصد خاموشی، نمی توانند محصولی

ابوالفضل بابادی شوراب

این روزها شاهد قطعی برق در کل کشور خصوصاً استان کهن و تمدن ساز خوزستان هستیم و خبر تلخ تر، دستور وزارتخانه نیرو برای استفاده کارخانه ها و صنایع، تنها از ده درصد دیماند مصرفی خود می باشد.

باتوجه به اینکه کارخانه ها و صنایع با ۹۰ درصد خاموشی، نمی توانند محصولی را تولید کنند، این دستور وزارتخانه نیرو عملا یعنی تعطیلی اجباری کارخانه ها و صنایع در خوزستان که نتیجتا بیکاری جوانان و در ادامه افزایش نارضایتی در خوزستان را فراهم می کند؛ براستی چه کسی پاسخگوی این دستور اشتباه و ضد منافع ملی می باشد؟

رخدادهای این روزها، سئوالات بی شماری را برای نگارنده ایجاد کرده، یکی آنکه چرا بخش قابل توجهی از مشکلات کشور، بویژه خوزستان، ناشی از عملکرد وزارتخانه نیرو می باشد؟؟؟

این وزارتخانه پیشتر با بی توجهی به پر آبی پشت سدها و فقدان پیش بینی احتمال بارش باران و عدم تخلیه به موقع آب سد در پایین دست، موجبات تشکیل سیلی را فراهم کرد، که خسارت زیادی به کشاورزان و شهروندان خوزستانی وارد نمود.

خنده دار تر آنکه یک روز با بارش بارانی اندک، کل خوزستان و غرب کشور، غرق آب می شود و روزی دیگر بعلت کمبود آب پشت سدها، وزارت نیرو دستور قطع برق در استان و کشور را می دهد، براستی کدام گزاره واقعی است و چه کسانی در دولت تدبیر و امید روی فراموشی جامعه حساب باز کرده اند؟

چگونه وزیری که گفته می شود خانواده و زندگی اش در کانادا می باشد و خانواده برخی معاونینش نیز در دیگر کشورها زیست می کنند، می توانند مدیران وزارتخانه ای به این مهمی باشند؟

باتوجه به پیروزی دولت ادب، کمال و عدالتخواهی در ۱۴۰۰، نگارنده معتقد است باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مادامی که عملکرد مدیران فوق الذکر توسط مراجع ذی صلاح بررسی و ارزیابی نشده و صداقت وفاداری شان نسبت به منافع ملی ایرانیان اثبات نشده، حق خروج از کشور به آنها داده نشود، تا برخی حتی در خیال هم نیاندیشند که بتوانند با هر نوع عملکردی، یک جامعه را نا امید و خسته کرده و بعد از مدتی آسوده از فشار افکار عمومی و ارزیابی ها در کشور، ایران را ترک گویند، چرا که نگاه جامعه ملی ایران نسبت به حکمرانی انرژی در کشور بشدت آسیب دیده و تضعیف شده است.


پی نوشت: در صورت صلاحدید برای ارتباط با نگارنده و ارائه پیشنهادات و نظرات خود در ارتباط با این یادداشت با شماره ۰۹۱۶۱۱۴۷۴۸۸ تماس برقرار فرمائید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....