تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 15:53
کد خبر : 62096

ورود و خروج وجه نقد به اتحادیه اروپا دشوارتر شده است؟

ورود و خروج وجه نقد به اتحادیه اروپا دشوارتر شده است؟

به گزارش اقتصاددان، موناسادات میرهاشمی، کارشناس امور اقتصادی، در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: ورود و خروج وجه نقد به اتحادیه اروپا سخت تر شده است؟ اتحادیه اروپا قوانین کنترل پول نقد را برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم سرسختانه تر میکند. این قوانین که از سوم ژوئن ۲۰۲۱ اجرایی شده اند، سیستم

به گزارش اقتصاددان، موناسادات میرهاشمی، کارشناس امور اقتصادی، در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:
ورود و خروج وجه نقد به اتحادیه اروپا سخت تر شده است؟
اتحادیه اروپا قوانین کنترل پول نقد را برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم سرسختانه تر میکند. این قوانین که از سوم ژوئن ۲۰۲۱ اجرایی شده اند، سیستم های کنترل ورود و خروج وجه نقد را ارتقا میبخشد.
به عنوان بخشی از تلاش های این اتحادیه برای مقابله با پولشویی و توقف تامین مالی تروریسم، تمامی مسافرانی که به این محدوده وارد یا از آن خارج می شوند ملزم به تکمیل اظهارنامه برای ورود ۱۰ هزار یورو یا بیش از آن یا معادل این وجه در سایر شیوه های پرداخت مانند چک های مسافرتی، سفته و… هستند. با اینحال قوانین جدید جابه جایی حجم زیاد پول نقد را سخت تر هم خواهد کرد.
اول اینکه تعریف وجه نقد گسترده تر شده و شامل سکه ها یا سایر اقلام طلا خواهد بود. دوم اینکه حوزه های گمرکی اجرایی  میتوانند در صورت ظن به ارتباط با فعالیت های محرمانه در مبالغ کمتر از ۱۰ هزار یورو نیز وارد عمل شوند. در نهایت اینکه حوزه های گمرک اجرایی در هنگام کشف مبالغ ۱۰ هزار یورو و بالاتر که به صورت پستی ارسال شده، بار کشتی شده یا پیک شده است، تا زمان شفاف سازی و ارائه اظهارنامه آن را انبار کنند. 
قوانین جدید همچنین تضمین میکنند که مراجع صلاحیت دار و مراکز اطلاعات مالی ملی اطلاعات مورد نیاز هر عضو برای دنبال کردن رد و اقدامات مقابله ای تامین مالی فعالیت های مجرمانه را برای یکدیگر فراهم کنند.
اجرایی کردن قوانین اصلاح شده این معنی را دارد که توسعه های جدید و مدنظر گروه ویژه اقدام مالی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم در وضع قوانین در کشورها انعکاس می یابد.
م.حاجی زاده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....