تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 19:27
کد خبر : 87786

ورود قیمت دلار و سکه به کانال جدید

ورود قیمت دلار و سکه به کانال جدید

در بازار ارز و طلا امروز قیمت دلار دوباره کانال ۳۰ هزار و قیمت سکه کانال ۱۴ میلیون تومان را فتح کردند. اقتصاددان: دلار که روز گذشته با اخبار مثبتی چون برجام کانال ۳۰ هزار تومان را از دست داده بود در دومین روز هفته جاری کانال مذکور را پس گرفت. ورود دوباره قیمت دلار

در بازار ارز و طلا امروز قیمت دلار دوباره کانال ۳۰ هزار و قیمت سکه کانال ۱۴ میلیون تومان را فتح کردند.

اقتصاددان: دلار که روز گذشته با اخبار مثبتی چون برجام کانال ۳۰ هزار تومان را از دست داده بود در دومین روز هفته جاری کانال مذکور را پس گرفت.

ورود دوباره قیمت دلار به مرز ۳۰ هزار

قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز ۳۰ هزار و ۳۰ تومان بود و در نیمه روز به ۳۰ هزار و ۳۳۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا ۳۵۰ تومان بالاتر بود.

اما سرنوشت دلار در بازار متشکل ارزی امروز نزولی بود. قیمت دلار متشکل امروز تقریبا ۶۰ تومان از روز گذشته پایین تر بود و با ۲۵ هزار و ۴۹۳ تومان مبادله شد.

ماندگاری قیمت دلار نیما در کانال ۲۵

قیمت دلار نیما که از روز گذشته وارد کانال ۲۵ هزار تومان شده امروز هم در همین کانال معامله شد و با ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان به فروش رسید. این قیمت نسبت به روز گذشته تقریبا ۲۰ تومان رشد را نشان میدهد.
قیمت هرات و سلیمانیه بر مدار صعود

در بازار هرات هم قیمت دلار امروز نسبت به روز قبل صعودی شد و نرخ دلار در این بازار به ۲۹هزارو ۵۰۰ تومان رسید. قیمت دلار سلیمانیه هم امروز اندکی بالاتر از دیروز بود و با ۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد.

نرخ برابری درهم به دلار چند؟

نرخ حواله درهم در ابتدای معاملات امروز تا ۸ هزار و ۲۵۰ تومان عقب نشینی کرد اما در نیمه روز بر روی ۸ هزار و ۳۲۰ تومان ایستاد که نسبت به دیروز تفاوت چندانی نداشت. نرخ برابری درهم به دلار هم در محدوده ۳۰ هزار و ۵۵۹ تومان بود. بالا بودن ارزش ذاتی دلار نسبت به قیمت نقدی آن باعث شده که تقاضا برای خرید دلار بالا باشد. از نظر عده ای از معامله گران انتظارات صعودی همچنان در بازار ارز برقرار است.

البته برخی از فعالان بازار معتقد بودند کاهش دلار در روز گذشته طبیعی بوده است . به باور این دسته از بازیگران ارزی افت قیمت دلار در روز گذشته در واقع یک اصلاح بوده تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. به عقیده آنها در صورتی که دلار تهران امروز بالای ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت شود احتمال رسیدن آن به ۳۰ هزار و ۸۰۰ تومان وجود دارد .

قیمت سکه دوباره به مرز ۱۴ میلیون رسید

امروز یکشنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود اما قیمت اونس طلا دیروز در محدوده ۱۸۱۲ دلار قرار داشت. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا و قیمت سکه امروز با برگشت دلار به کانال ۳۰ هزار رشد را تجریه کردند.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۹ هزار و ۵۰۰ تومان از دیروز بالاتر بود و به قیمت ۱میلیون و ۳۶۲ هزارو ۱۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت سکه هم که از روز گذشته به کانال ۱۳ میلیون تومان برگشته بود امروز هم در همین کانال معامله شد. سکه بازان در ابتدای معاملات امروز سعی کردن که فلز زرد رنگ را به سمت کانال ۱۴ هدایت کنند و قیمت سکه با ۴۵ هزار تومان افزایش به ۱۳ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان رسید.

روند صعودی سکه در نیمه روز هم ادامه پیدا کرد و فلز گران بهای داخلی با قدرت کانال ۱۴ میلیون تومان را فتح کرد . قیمت سکه در زمان نوشتن این گزارش با ۱۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۹۳۸ هزار تومان بود و حباب سکه به بالای ۱۰ درصد رسید. فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن همچنان بالای ۱ میلیون تومان بود. در واقع،‌ حباب بالای ۱۰ درصد،‌ برای برخی تماشاگران بازار به معنای آن است که سکه بازان نسبت به رشد قیمت دلار خوشبین هستند. با این حال، در شرایط حباب سنگین، قرار گرفتن در موقعیت خرید در بازار سکه پرریسک است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....