تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 19:32
کد خبر : 69355

وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور

وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه‌تمام در کشور

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نزدیک به ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که عدد کمی نیست و به بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه ها پول نیاز است. اقتصاددان: مهدی جمالی نژاد در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذر ماه در

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: نزدیک به ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که عدد کمی نیست و به بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه ها پول نیاز است.

اقتصاددان: مهدی جمالی نژاد در رزمایش مقتدرانه جهادی بسیج که امروز یازدهم آذر ماه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: وقتی می خواهند کشورها را با هم قیاس کنند به یک واژه توجه ویژه می‌کنند و واژه‌ای که به آن توجه می کنند و بسیار نقش آفرین اس، واژه “اقتدار” است که معنای بسیار غنی دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وقتی می خواهند اجزای اقتدار را معرفی کنند می‌گویند اقتدار سه جزء اصلی دارد که اگر این اجزا باشند اقتدار حادث خواهد شد؛ جز اولی اقتدار را حادث می کند قدرت خدادادی است. خیلی از کشورها را می بینیم که قدرت خدادادی بسیار خوبی مثل نفت، گاز، منابع آبی، بارندگی و معادن دارند اما این قدرت خدادادی به تنهایی اقتدار را ایجاد نمی‌کند. دومین جز در بحث ایجاد اقتدار، قدرت اقتصادی است و قدرت سوم که نقش اساسی دارد، قدرت گفتمان است.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حضرت امام با پیروزی شکوهمند انقلاب، قدرت گفتمان را به کشورمان ارزانی داشت. قدتی که بسیار مهم است و همان “شرقی نه غربی جمهوری اسلامی استقلال آزادی جمهوری اسلامی” و همان روحیه خدمت بی منت و بی ریا و بسیجی است که خیلی از کشورها آن را ندارند. همین اقتدار پنج کشور جهان را کنار ما می‌نشاند و گفتمان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: همچنین این قدرت را می توانیم در سیل، زلزله، کرونا، واکسیناسیون، پروژه های عمرانی، کارهای زیرساختی و بحران ها بینیم و آن را لمس کنیم. افتخار می کنم می بینم در این شرایط سخت اقتصادی، تحریم ها و بیماری کرونا با همین قدرت گفتمان و روحیه بسیجی و جهادی می ‌توانیم علی رغم تمام مشکلات نه تنها پروژه های عمرانی کشور کند پیش نمی رود، بلکه سرعت هم گرفته است.

جمالی نژاد ادامه داد: در دهه فجر گذشته ۳۰ هزار پروژه به افتتاح رسید و در هفته دولت امسال نیز ۱۸ هزار پروژه به بهره برداری رسیدند. خوشبختانه ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده نیز در بسیج سازندگی شکل گرفته است. ضمن این که ۱۶۰ هزار منزل که در سیل ۹۸ تخریب شدند، بازسازی شد.

وی با بیان این که نزدیک به ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که عدد کمی نیست و به بیش از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام این پروژه ها پول نیاز است، گفت: اگر همراهی و همدلی و حضور دوستان در بسیج و بسیج سازندگی و حرکت های جهادی نباشد، یقینا خیلی از این پروژه ها به سرانجام نخواهد رسید.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هزار و ۴۰۰ شهر، ۳۸ هزار دهیاری و ۶۰ هزار روستا داریم که همگی تشنه خدمات هستند که در استان خوزستان گرمی خدمت و حضور جهادی را بیشتر می بینیم. این رزمایش مقتدارانه جهادی نیز مبارک است و وزارت کشور نیز تمام قد از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....