تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 10:15
کد خبر : 24565

وجود ساختار نظارتی مستمر در بازار بورس ضروری است

وجود ساختار نظارتی مستمر در بازار بورس ضروری است

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند تصمیمی جدی است، گفت: باید روابط عرضه‌کنندگان سهام و خریداران، تحت کنترل باشد تا بازار سرمایه از جولان سوداگران خالی شود. محمدرضا احمدی  با اشاره به وضعیت بورس در کشور، اظهار کرد: منشأ دست‌کاری اولیه در بازار سرمایه دولت بود چرا که با ایجاد هیجان

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه بازار سرمایه نیازمند تصمیمی جدی است، گفت: باید روابط عرضه‌کنندگان سهام و خریداران، تحت کنترل باشد تا بازار سرمایه از جولان سوداگران خالی شود.

محمدرضا احمدی  با اشاره به وضعیت بورس در کشور، اظهار کرد: منشأ دست‌کاری اولیه در بازار سرمایه دولت بود چرا که با ایجاد هیجان اولیه در این بازار، سرمایه‌های مردم را روانه بورس کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مهر ،  احمدی با بیان اینکه دولت بعد از جبران کسری بودجه، تلاش کرد پیش از تخلیه طبیعی هیجان منفی بازار، اقدام به نوسان گیری بازار کند، گفت: دولت با عرضه حقوقی درصدد واقعی کردن ارزش سهام شرکت‌ها برآمد اما بعد از آن، بازار از دست دولت خارج و نوسان‌گیرها موج‌سواری کرده و عنان بازار را در دست گرفتند.

نماینده رشت در مجلس در ادامه افزود: این افراد با همان فرمول دولت مبادرت به عرضه بالای سهام شرکت‌ها کرده و پس از سقوط نجومی ارزش‌ها در صف خرید قرار گرفته و از این طریق زمینه هدر رفت سرمایه مردم فراهم شد.

احمدی با بیان اینکه بازار سرمایه نیاز به چند تصمیم جدی دارد، تصریح کرد: باید روابط عرضه‌کنندگان کلان سهام و خریداران کلان همان سهام، تحت کنترل باشد تا بازار سرمایه از جولان سوداگران خالی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر ضرورت وجود ساختار نظارتی مستمر در بازار بورس، اضافه کرد: باید به همان سیاق ابتدایی و البته نه در آن حد، دولت مبادرت به تحریک بازار سرمایه کند تا بخشی از ضررهای مردم جبران شود.

وی با بیان اینکه با اعمال مالیات بر مازاد بر یک درصد معین از سود خالص در بازار سرمایه، می‌توان بازار سرمایه را از هیجانات مصون بداریم، گفت: البته برای ثبات بازار و بورس باید از نظر کارشناسان خبره و متخصص کمک گرفت تا این بازار سرمایه به سمت ثبات مطلوب هدایت شود.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....