تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 21:51
کد خبر : 88799

واکنش قیمت سکه به سفر رئیسی به عمان

واکنش قیمت سکه به سفر رئیسی به عمان

سفر اخیر رئیسی به عمان خریداران سکه و دلار را مردد کرد.  بازار ارز و طلا امروز در آرامش نسبی به سر بردند. قیمت سکه بدون تغییر محسوس در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان باقی ماند. نرخ دلار در بازار تهران امروز ۰.۱ درصد افت و قیمت طلای جهانی ۰.۲ درصد رشد کرد. به این

سفر اخیر رئیسی به عمان خریداران سکه و دلار را مردد کرد.

 بازار ارز و طلا امروز در آرامش نسبی به سر بردند. قیمت سکه بدون تغییر محسوس در محدوده ۱۴ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان باقی ماند. نرخ دلار در بازار تهران امروز ۰.۱ درصد افت و قیمت طلای جهانی ۰.۲ درصد رشد کرد. به این ترتیب، سکه محرک چندانی برای نوسان جدی نداشت.

برخی فعالان بازار دلار و سکه تصور می‌کنند سفر دیروز رئیس جمهور به عمان بی‌ارتباط با احیای برجام نبوده است و ممکن است در پشت پرده تحولاتی در جهت توافق ایران و آمریکا در جریان باشد. از این رو احتمال شنیدن اخبار خوب در آینده را در نظر می‌گیرند و در خریدهای جدید خود احتیاط می‌کنند. احتمالا این موضوع در ثبات روزهای گذشته نرخ‌های ارز و سکه تاثیرگذار بوده باشد.

برخی فعالان اقتصادی اقدامات اخیر دولت سیزدهم موسوم به «جراحی اقتصادی» (از جمله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی) را نشانه‌ای از نهایی بودن تصمیم تهران برای توافق با غرب می‌دانند. بورسان هفته گذشته در گزارش «۲ سیگنال از تصمیم ایران به احیای برجام» به این موضوع پرداخت. برای آنکه بفهمیم این گمانه‌زنی چقدر با واقعیت تطابق دارد باید همچنان در انتظار اخبار بیشتر از برجام ماند.

هر چند که نباید فراموش کرد که مذاکرات در نقطه‌ای قرار دارد که یک تصمیم، در یک لحظه می‌تواند به توافق منجر شود. طرف‌های مذاکرات بارها تاکید کرده‌اند که متن نهایی توافق در پایان دور هشتم مذاکرات وین تدوین شده است و تنها کمی انعطاف و چند تصمیم سیاسی می‌تواند دیپلمات‌ها را برای امضای توافق راهی وین کند.

با این حال همچنان ناامیدی از نتیجه دادن مذاکراتی که بیش از یک سال به طول انجامیده است در کنار داغ شدن انتظارات تورمی در روزهای گذشته، دلار را بالای مرز ۳۰ هزار و سکه را بالای ۱۴ میلیون تومان حفظ کرده است.

بازار سکه و طلا امروز در آرامش نسبی به سر برد
بازار سکه و طلا امروز در آرامش نسبی به سر برد

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....