تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 دی 1399 - 17:02
کد خبر : 31285

واکنش رییس سازمان بورس به حمله تند وزیر صنعت

واکنش رییس سازمان بورس به حمله تند وزیر صنعت

رییس سازمان بورس در واکنش به حمله تند وزیر صنعت به وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان که آنها را عامل گرانی و نابسامانی بازار فولاد معرفی کرده بود، علت این مشکلات و گرانی را، فاصله دو برابری میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد دانست و تاکید کرد وزیر صنعت باید

رییس سازمان بورس در واکنش به حمله تند وزیر صنعت به وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان که آنها را عامل گرانی و نابسامانی بازار فولاد معرفی کرده بود، علت این مشکلات و گرانی را، فاصله دو برابری میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد دانست و تاکید کرد وزیر صنعت باید علت گرانی فولاد را در خارج از بورس دنبال کند.

اقتصاددان: رییس سازمان بورس در واکنش به حمله تند وزیر صنعت به وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان که آنها را عامل گرانی و نابسامانی بازار فولاد معرفی کرده بود، علت این مشکلات و گرانی را، فاصله دو برابری میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد دانست و تاکید کرد وزیر صنعت باید علت گرانی فولاد را در خارج از بورس دنبال کند.

حمله تند وزیر صنعت به وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان

به گزارش خبرگزاری سروش، به نقل از خبرگزاری صنایع، وزیر صنعت در حمله‌ای تند به مثلث وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان، ضمن انتقاد از سود‌های هزاران میلیاردی فولادسازان، وزیر اقتصاد و بورس را عامل گرانی فولاد دانسته بود و گفته بود آنها باید در این خصوص پاسخگو باشند.

 واکنش رییس سازمان بورس به حمله تند وزیر صنعت

حسن قالیباف اصل، در واکنش به حمله تند وزیر صنعت، ضمن شفاف و رقابتی دانستن بورس کالا، اظهار داشت:

در این رابطه گزارشی براساس قیمت‌های جهانی تهیه شده است که در این گزارش، قیمت جهانی شمش ۳۰ درصد بالاتر از قیمتی است که در بورس کالا معامله می‌شود.

رییس سازمان بورس همچنین افزود:

من اظهاراتی که بورس کالا را ابزاری برای گرانی معرفی می‌کنند، رد می‌کنم زیرا بورس کالا، بازاری شفاف و رقابتی است و تمام جزییات بر تابلو نشان داده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد:

وزیر صنعت اگر قصد کنترل قیمت را دارد، باید خارج از بورس کالا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

دلیل گرانی فولاد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تصریح کرد:

دلیل گرانی و نابسامانی در بازار، فاصله دو برابری میان قیمت ورق فولادی در بورس کالا و بازار آزاد است که برای این مشکل باید یک راه حل منطقی پیدا کرد، زیرا همه می‌دانند و کاملا مشخص است که در بورس کالا، قیمت‌ها پایین است.

مسئولان باید به قیمت‌ها و متغیرهای اقتصادی توجه کنند، زیرا بر میزان سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار بوده و کنترل نکردن قیمت‌ها در بازار، فقط به ضرر تولیدکنندگان و سهامداران خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....