تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 22:04
کد خبر : 58551

واکنش‌ها به ارتباط زنده صدا و سیما با سخنگوی طالبان

واکنش‌ها به ارتباط زنده صدا و سیما با سخنگوی طالبان

ارتباط تصویری برنامه جهان آرا شبکه افق صدا و سیما با محمد نعیم، سخنگوی طالبان در قطر با واکنش‌های متعددی مواجه شده است. ۳۰ مرداد برنامه جهان آرا شبکه افق طی ارتباطی زنده با محمد نعیم، سخنگوی طالبان در قطر گفت‌و‌گو کرد. اصل این ارتباط و همچنین محتوای مطرح شده در این برنامه رسانه ملی

ارتباط تصویری برنامه جهان آرا شبکه افق صدا و سیما با محمد نعیم، سخنگوی طالبان در قطر با واکنش‌های متعددی مواجه شده است.

۳۰ مرداد برنامه جهان آرا شبکه افق طی ارتباطی زنده با محمد نعیم، سخنگوی طالبان در قطر گفت‌و‌گو کرد. اصل این ارتباط و همچنین محتوای مطرح شده در این برنامه رسانه ملی با انتقادات تندی مواجه شده است.

برای برخی گفت‌و‌گوی زنده با یک عضو طالبان در صدا و سیما ایران عجیب بوده و به این موضوع واکنش نشان دادند. اما واکنش‌های بیشتر مربوط به اظهارات این سخنگو است.

سخنگوی طالبان به ایرانی‌ها توهین کرده است

کاربران بسیاری این صحبت‌های محمد نعیم را توهین به ایرانی‌ها در آنتن زنده رسانه ملی دانستند. سخنگوی طالبان در این برنامه درباره حوادث فرودگاه کابل گفته است: همین حالا در هر کشور جهان به مردم بگویند شما را می‌بریم آمریکا، نمی‌روند؟ مجری: در ایران نمی‌روند. دستکم آویزون‌ هواپیما نمی‌شوند سخنگوی طالبان: مطمئن باشید می‌روند.

انتقاد عضو لشکر فاطمیون از تطهیرکنندگان طالبان

در برنامه جهان آرا، علاوه بر سخنگوی طالبان، ارتباط تصویری نیز با سید زهیر مجاهد، مسئول رسانه‌ای لشکر فاطمیون و فعال فرهنگی افغانستان برقرار می‌شود.

عضو لشکر فاطمیون در این برنامه خطاب به تطهیرکنندگان طالبان گفته است: “آن زمانی که شما در خانه نشسته بودید و پروژه تطهیر را شکل می‌دادید بچه‌های فاطمیون در حلب، زینبیه و تدمر سوریه مشغول دفاع از انقلاب اسلامی بودند! وی افزود: اگر تطهیر طالبان در بین ۳ میلیون افغانستانی و جامعه بزرگ نخبگانی افغانستان، یک نفر موافق داشت، امروز بجای تطهیرکنندگان ایرانی آن یک نفر در برنامه‌های تلویزیون ایران می‌نشست.”

صدا و سیما به دنبال تطهیر طالبان است

یک کاربر در فضای مجازی در واکنش به این قسمت از برنامه جهان آرا نوشت: “این که در برنامه جهان آرا سخنگوی طالبان از دوحه یک ربع بی‌وقفه با تشر با مجری سخن می گوید. ولی منتقد طالبان از مشهد سه دقیقه فرصت ارائه بحث منظم نمی‌یابد؛ در اذهان مخاطب فقط یک گزاره را مستحکم می‌کند؛ تطهیر طالبان.”

واکنش همسر شهید ابوحامد، از فرماندهان لشکر فاطمیون

همسر شهید ابوحامد، فرمانده لشکر فاطمیون نیز به انتقاد از این گفت‌و‌گو پرداخته و گفته در برنامه جهان آرا طالبان چقدر خوب معرفی شدند و سخنگوی طالبان بی‌دغدغه صحبت کرده اما نگذاشتند مجاهد، رزمنده لشکر فاطمیون از درد افغانستانی‌ها بگوید. وی همچنین گفته این نمک مغز استخوانمان را می‌سوزاند و ای کاش ابوزینب شهید نمی‌شد و این روزها پیکرش در کابل برای دفاع از خاک‌اش دفن می‌شد.

واکنش‌ها به تسلط طالبان بر افغانستان بسیار گسترده است و حساسیت افکار عمومی در این رابطه باعث واکنش‌هایی به ارتباط زنده صدا و سیما با سخنگوی طالبان شده است. در حالی که پیشروی سریع طالبان در اذهان هضم نشده است، رسانه ملی در ایران آشکارا به دنبال تسهیل ارتباط با طالبان است و همین موضوع بر موج انتقادات افزوده است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....