تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:37
کد خبر : 75680

واکسیناسیون کودکان کی آغاز می شود؟

واکسیناسیون کودکان کی آغاز می شود؟

یک استاد بیماری‌های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: احتمالا واکسیناسیون کودکان اواخر بهمن و یا اوایل اسفند ابلاغ شود. اقتصاددان؛ چند روز پیش بود که وزیر بهداشت از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد؛ البته وزیر بهداشت در این گفت‌وگو زمان دقیق آغاز واکسیناسیون را عنوان نکرده بود؛ پس از این

یک استاد بیماری‌های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: احتمالا واکسیناسیون کودکان اواخر بهمن و یا اوایل اسفند ابلاغ شود.

اقتصاددان؛ چند روز پیش بود که وزیر بهداشت از واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال خبر داد؛ البته وزیر بهداشت در این گفت‌وگو زمان دقیق آغاز واکسیناسیون را عنوان نکرده بود؛ پس از این موضوع نیز وزارت بهداشت برای اینکه خانواده‌ها به مراکز درمانی مراجعه نکنند، اعلام کرد واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲سال هنوز ابلاغ نشده و خانواده‌ها به مراکز درمانی مراجعه نکنند. اقتصاد آنلاین در پی این موضوع و برای اطلاع بیشتر از واکسیناسیون کودکان به مصاحبه با دکتر سعید فلاح تفتی، استاد بیماری‌های داخلی در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پرداخت.

فلاح در مورد واکسیناسیون کودکان به اقتصاد آنلاین گفت: سازمان بهداشت جهانی فعلا برای سن ۵ تا ۱۱سال برنامه اضطراری واکسیناسون را مصوب کرده است؛ در برخی از کشورهای غربی این برنامه به صورت جوامع خیلی کوتاه و پراکنده اجرا می‌شود؛ ولی در کشور ما هنوز این برنامه مصوب نشده است و اگر همه چیز خوب پیش برود، احتمالا در اسفند ماه مصوب خواهد شد و فعلا برای کودکان زیر ۱۲سال واکسن تزریق نمی‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های واکسیناسیون معمولا دنباله‌رو سازمان بهداشت جهانی است و احتمالا اواخر اسفند یا اوایل فروردین مصوب شود؛ البته بستگی به اینکه روند کرونا هم چه طور ادامه یابد، خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان بهار بیماری کرونا کنترل شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه توضیح داد: در کشور ما اومیکرون با تاخیر ظاهر شد و چیزی که در این برهه از اهمیت بالایی برخوردار است، واکسیناسیون دوز سوم برای بالغین است. زیرا سویه اومیکرون خیلی خطرناک نیست ولی سرایت‌پذیری بالاتری نسبت به سویه دلتا دارد؛ بنابراین ممکن است بچه‌ها و کودکان زیر ۱۲سال را بیشتر گرفتار کند.

فلاح افزود: از آنجا که ممکن است در بین افرادی که به کرونا مبتلا می‌شوند، ۳ تا ۸درصد موارد از افراد بدون علامت و یا بی‌علامت باشند، احتمال دارد این افراد بیماری را به کودکان هم انتقال دهند؛ بنابراین من تاکید می کنم که بالغین دوز سوم را برای محافظت از کودکان تزریق کنند؛ خصوصا که عید نزدیک است و دید و بازدیدها ممکن است پیک ششم را به سمت کودکان گسترش دهد.

وی همچنین گفت: تعداد کودکان مبتلا به اومیکرون بالا نیست؛ در حال حاضر نیز استان قم به صورت زرد درآمده است. در هفته گذشته موارد اومیکرون در ایران ۴برابر شده و ما در قم کمترین میزان واکسیناسیون را داریم چه دوز اول چه دوز دوم. باتوجه به آمار اعلامی، تنها ۲۱ تا ۲۲میلیون نفر دوز سوم تزریق کردند؛ در صورتی که واکسیناسیون برای محدود کردن گسترش بیماری اهمیت دارد. با تزریق واکسن به بیش از ۷۰درصد جامعه ایمنی گله‌ای ایجاد شد و تا چند هفته پیش همه استان‌ها آبی بودند و تنها برخی نقاط زرد بود و این معجزه واکسیناسیون بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....