تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 12:08
کد خبر : 34423

واکسیناسیون همین هفته آغاز می‌شود

واکسیناسیون همین هفته آغاز می‌شود

رییس‌جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه

رییس‌جمهور با بیان اینکه از این هفته واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود، گفت: قبل از ۲۲ بهمن و در همین هفته و طبق اولویت‌های وزارت بهداشت کار واکسیناسیون با کادر درمان و بعد افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مسن آغاز می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه خوشحالیم وضعیت کشور طوری است که می‌توانیم جلوی ایجاد موج چهارم را بگیریم، اظهار کرد: مردم باید خیلی مراقب باشند. این ویروس قبلاً سن و سال می‌شناخت و سراغ بالای ۶۰ سال می‌رفت، اما الان دیگر سن ‌و سال هم نمی‌شناسد و سراغ هر کسی می‌رود. وی افزود: همان‌طور که دیدیم در هفته‌های اخیر دو نفر از ورزشکاران ما آقایان میناوند و انصاریان را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست دادیم.

 

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ،  روحانی با یادآوری اینکه نزدیک به یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، گفت: آماری که هفته پیش در این جلسه اعلام شد نشان داد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده و به ۸۰ درصد رسیده و امروز نیز آمار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ۷۵ درصد رسیده است. اگر همینطور روند کاهشی ادامه پیدا کند، روند ابتلا و سپس مرگ و میر افزایش می‌یابد. رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت درمان کرونا اظهار کرد: تا امروز این ویروس درمان قطعی و موثری نداشته است. البته آن داروهایی که در دنیا می‌گویند موثر است را ما در ایران به دنبال ساخت و سازش رفته‌ایم و آنها را در کشور داریم و به بیمارستان‌ها داده‌ایم. وی با اشاره به آغاز روند واکسیناسیون در جهان اظهار کرد: اگر قرار بود روند رسیدن به واکسن سیر طبیعی را طی کند احتمالاً باید یک یا دو سال دیگر هم صبر می‌کردیم اما به خاطر تلفات این ویروس، سازمان بهداشت مجوز اضطراری داد و الان ۶ تا ۷ واکسن معروف در دنیا ساخته شده است که مصرف می‌شوند اما ۸ میلیارد نفر را در دنیا بخواهیم واکسن بزنیم مدت‌ها طول می‌کشد.

روحانی تاکید کرد: حتی اگر در هر کشور ۸۰ درصد مردم بخواهند واکسن بزنند نیز باز کاری بزرگ و طولانی است و مشکلات خود را دارد. ما هم در ایران جمعیت ۸۰ میلیونی داریم و نیاز به عدد قابل‌ملاحظه‌ای از واکسن داریم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امکانات تزریق واکسن به گونه‌ای نیست که ظرف یکی دو روز کار واکسیناسیون انجام شود، تصریح کرد: اگر بر فرض واکسن آماده باشد یکی دو روزه که نمی‌توان کار واکسیناسیون را تمام کرد. این امر نیاز به شاید شش‌ماه زمان دارد.

بخشی از محموله واکسن در ماه فوریه و بخشی دیگر در ماه مارس به دست ما خواهد رسید که امیدواریم تا اوایل فروردین این واکسیناسیون انجام شود.

وی افزود: همچنین امیدواریم که تا فصل بهار و تابستان واکسن‌های ایرانی هم آماده شوند و به دست عموم برسند. رییس‌جمهور تاکید کرد: اما حتی اگر این واکسیناسیون انجام شود ما بازهم باید بدانیم که لازم است تا یک سال آینده پروتکل‌های بهداشتی را باید رعایت کنیم؛ چرا که تاثیرگذاری واکسن صدردصد نیست و همچنان باید مراقبت‌ها انجام شود.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....