تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 13:19
کد خبر : 53474

واکسیناسیون معلمان از ضروریات بازگشایی مدارس

واکسیناسیون معلمان از ضروریات بازگشایی مدارس

مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون معلمان از مقدمات و ضروریات بازگشایی مدارس است که اگر محقق نشود، بازگشایی مدارس تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد. محمد محسن بیگی روز سه شنبه  درباره زمان واکسیناسیون معلمان اظهار داشت: وزارت‌ بهداشت ۲ بار قول واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه را داده

مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون معلمان از مقدمات و ضروریات بازگشایی مدارس است که اگر محقق نشود، بازگشایی مدارس تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

محمد محسن بیگی روز سه شنبه  درباره زمان واکسیناسیون معلمان اظهار داشت: وزارت‌ بهداشت ۲ بار قول واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه را داده است و امیدواریم که این موضوع تحقق یابد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا ،   علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۴ خرداد ماه در نشستی با خبرنگاران اعلام کرد: اصل باید بر بازگشایی مدارس از مهر ماه با شرط یک برنامه ریزی مناسب باشد. بنابراین واکسیناسیون معلمان در مرداد ماه انجام می‌شود تا شرایط برای بازگشایی مدارس مهیا شود.

 

راننده‌های سرویس در اولویت بعدی واکسیناسیون

مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: راننده های سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هم در اولویت بعدی واکسیناسیون هستند.

محسن بیگی یادآور شد: اما چون وضعیت بازگشایی مدارس و قراردادهای راننده‌های سرویس بسته نشده است، پس از بازگشایی می توان آمار این افراد را به وزارت بهداشت داد چون هنوز اطلاعات و آماری از رانندگان سرویس برای سال تحصیلی آینده در دست نیست.

همچنین سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در طرح بازگشایی مدارس باید با کار کارشناسی پیش رفت، گفته است: در این خصوص می توان رانندگان مورد تایید سرویس مدارس در آموزش و پرورش را از آخر مرداد ماه واکسینه کرد.

به گفته رئیسی، معلمان، کادر اداری مدارس و رانندگان سرویس ها می توانند برای مهر ماه واکسینه شوند.

 

واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار نیست

محسن بیگی همچنین درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان اظهار داشت: برنامه‌ای برای واکسیناسیون دانش‌آموزان اعلام نشده است، وزارت بهداشت اعلام کرده که این واکسن‌های موجود مجوز مصرف زیر ۱۸ سال را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین واکسیناسیون دانش آموزان در دستور کار نیست، اگر در آینده تاییدیه‌ای برای این موضوع گرفته شود، اطلاع رسانی می کنیم.

 

احتمال بازگشایی مدارس در برخی مناطق

مدیرکل سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط بازگشایی مدارس در مهر ماه امسال توضیح داد: درحال حاضر دستورالعمل با سناریوهای مختلف برای بازگشایی مدارس نوشته می‌شود، اما نمی‌توان به‌ طور قطعی زمان بازگشایی را اعلام کرد.

محسن بیگی افزود: با توجه به این موضوع که شرایط وضعیت اپیدمی بیماری کرونا در آینده مشخص نیست، نمی توان در خصوص بازگشایی مدارس نیز از الان تصمیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد امکان بازگشایی مدارس در برخی از مناطق کشور وجود داشته باشد و در برخی دیگر به ناچار آموزش به صورت مجازی ادامه یابد.

آموزش دانش آموزان پس از شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال ۹۸ به صورت فضای مجازی تداوم یافت. آموزش مجازی هرچند که در این مدت از عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان جلوگیری کرد اما به گفته مسوولان و کارشناسان آموزش و پرورش نتوانست جایگزین آموزش حضوری شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....