تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 بهمن 1399 - 14:32
کد خبر : 33086

واکسن پیش از ۲۲ بهمن وارد می‌شود

واکسن پیش از ۲۲ بهمن وارد می‌شود

رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به ادعای مقامات اسراییل درصورت بازگشت امریکا به برجام گفت: فکر می‌کنم دولت جدید امریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارد و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است. به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل   ،   محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به

رییس دفتر رییس‌جمهوری در واکنش به ادعای مقامات اسراییل درصورت بازگشت امریکا به برجام گفت: فکر می‌کنم دولت جدید امریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارد و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل   ،   محمود واعظی در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به ادعای اسراییل برای حمله به جمهوری اسلامی در صورت بازگشت امریکا به برجام چیست، اظهار کرد: هم مردم ما و هم مردم منطقه با ادبیاتی که مسوولان رژیم صهیونیستی تا الان داشته‌اند، آشنایی دارند. آنان بیشتر حرف می‌زنند و دنبال جنگ روانی هستند و عملاً نه برنامه‌ای دارند و نه توانایی دارند و نه از عهده این کار برمی‌آیند.

وی افزود: در دفاع از ایران نیروهای مسلح ما ورزیده هستند و مانورهای مختلفی که ما داشته‌ایم، این علامتی است که ما قصد جنگ نداریم، ولی در زمینه دفاع از کشور جدی هستیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری تصریح کرد: البته برخی مسوولان رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند که هر حرفی که بزنند واشنگتن این حرف‌ها را می‌پذیرد؛ حالا یک ترامپی بود که او دامادی داشت و در حقیقت دامادش کارگزار صهیونیست‌ها در واشنگتن بود و یکسری کارها را انجام می‌داد و نظرات رژیم صهیونیستی را تأمین می‌کرد اما من فکر می‌کنم دولت جدید امریکا مثل سایر کشورها، استقلال خود را دارند و این کارهای رژیم صهیونیستی صرفاً جنگ روانی است.

واعظی با اشاره به احتمال بازگشت امریکا به برجام و رفع تحریم‌ها، گفت: این یک موضوعی است که هم رژیم صهیونیستی و هم برخی کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی که با ما دشمن هستند دارند خیلی تلاش می‌کنند که این اتفاق رخ ندهد و لابی‌گری‌های خود را در امریکا انجام می‌دهند اما نباید چنین مواردی را جدی بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است ایران درباره واکسن روسیه هم مذاکراتی داشته باشد، اظهار کرد: حدود دو ماه است هم با روس‌ها و هم با چینی‌ها و هم با هندی‌ها مذاکره می‌کنیم. سرعت مذاکرات با روس‌ها بیشتر شده و در یک ماه گذشته تمام اسنادی که داشتند را برای ما فرستادند و گروه علمی ما تمام این‌ها را بررسی کرده است و در دو روز گذشته این تایید شده و تأییدیه را دیشب برای روس‌ها فرستادیم و مقدمات قرارداد هم فراهم شده و امیدواریم همین امروز یا فردا امضا شود و اولین محموله آن قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه سیاست ما حمایت جدی از واکسن‌های تولید داخل است، گفت: ولی ما نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار برای آماده‌شدن واکسن‌های ایرانی منتظر بگذاریم، از حالا تا اواخر بهار ما یک قرارداد با کووکس بستیم و از طرف دیگر با سه کشوری که نام بردم به دنبال بستن قرار داد هستیم و درباره خریدمان از کووکس هم داریم فشار می‌آوریم که هرچه زودتر اولین محموله آن به دست ما برسد. همچنین میزان دو میلیون دوز از واکسن روسی را هم برای قرارداد در نظر گرفته‌ایم.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره اطمینان ایران از واکسن‌ خارجی کووکس اظهار کرد: ما ۱۶.۵ میلیون دوز واکسن از کووکس خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کردیم و منتظریم که نوبت‌مان برسد و برای ما ارسال شود. البته داریم رایزنی می‌کنیم تا ارسال بخش اول آن را جلو بیندازند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا گشایشی در حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی در حال انجام است، گفت: نمی‌دانم اما علائمش دارد مشاهده می‌شود.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....