تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 20:56
کد خبر : 54737

واژه شناسی مجلس شورای اسلامی

واژه شناسی مجلس شورای اسلامی

صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نام قانون جدیدی در مجلس است که پس از چند بار اصلاح (تاکنون ۷۰ درصد با متن اولیه تغییر پیدا کرده است) بار دیگر در حال انتظار برای طرح در صحن علنی است . صیانت یعنی نگهداری و حفظ ، کاربران هم به معنی مشترکان که مردم می‌باشند،

صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نام قانون جدیدی در مجلس است که پس از چند بار اصلاح (تاکنون ۷۰ درصد با متن اولیه تغییر پیدا کرده است) بار دیگر در حال انتظار برای طرح در صحن علنی است .
صیانت یعنی نگهداری و حفظ ، کاربران هم به معنی مشترکان که مردم می‌باشند، کلمات حقوق و فضای مجازی هم کاملا روشن است .

پس به مفهوم بهتر ، نمایندگان مردم بدنبال حفظ حقوق مردم می باشند که این از مهمترین وظایف نمایندگان می باشد.
اما نمایندگان محترم آیا شما واقعا بدنبال حفظ و حراست از حقوق مردم در فضای مجازی می باشید ؟ کدام حقوق و کدام مردم و کدام فضای مجازی؟

مردم خود بهترین تمیز دهندگان در استفاده از فضای مجازی هستند، آیا شما با این قانون می‌خواهید بگویید که از مشترکان واقعی فضای مجازی نسبت به استفاده آنها فهیم تر و دانا ترید ؟ نیاز آنان را شما بهتر درک میکنید یا شاید فکر می کنید مردم صغیر هستند و شما قیم این مردم و دلسوز تر از خود آنان به خودشان هستید .

نمایندگان عزیز و گرامی ، بنظر میرسد حالا که شما با حداقل رای در حوزه های انتخابیه خود رای آورده اید در مجال پیش رو در پی اثبات حقانیت و دفاع واقعی از حقوق مردم گام بردارید تا در دوره بعد با اختلاف زیاد از رقبای خود به خانه برنگردید و اتفاقا با رای بالاتری رضایت مردم حوزه انتخابیه خود را بدست بیاورید.

فضای مجازی و اینترنت بستر بسیار بزرگی برای کسب و کارهای مردم است و ممکن است شما با بی دقتی خود ناخواسته در پی محدود سازی آن گام بردارید و نام این دوره مجلس و نمایندگانش به نیکی باقی نماند .

مردم خود بهترین تشخیص دهندگان صرفه و صلاح و خیر و شر خود هستند و شما براحتی با گفتگوی با مردم ، مشترکان و متخصصان حوزه مربوطه متوجه می‌شوید همانگونه که تاکنون ۷۰ درصد طرح را تغییر داده اید شاید لازم باشد پیش نویس اولیه را صد در صد تغییر دهید .

لطفا عجله نکنید و به نمونه ای از کسب و کار در این حوزه که در پی می آید توجه کنید تا به ارزش اقتصادی این حوزه بیشتر واقف شوید .

چند روز پیش استارتاپ یک ایرانی به ارزش چهار میلیارد دلار در بورس نیویورک عرضه شده است. ارزش این استارتاپ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان یعنی چند برابر کل درآمد نفتی کشور در سال ۱۳۹۹ است.

در حالی استارتاپ این ایرانی به ارزش چهار میلیارد دلار در بورس نیویورک عرضه شده که شما نمایندگان محترم مجلس در حال آماده شدن برای تصویب فیلترینگ ، حذف پیام رسان ها ، محدود سازی اینترنت و …. می‌باشید.

استارتاپ Blend توسط نیما قمصری اداره می‌شود که یک کارآفرین ایرانی است و در کودکی مهاجرت کرده است ، او قبل از تاسیس این استارتاپ در دانشگاه استنفود تحصیل کرده است. قمصری که حالا ۳۴ سال سن دارد در سال۲۰۱۲ کار خود را در استارتاپ دانشگاه شروع کرد.

شرکت Blend یک شرکت فین تک در سیلیکون‌ولی در آمریکاست و در واقع یک پلتفرم آنلاین است که درخواست وام مسکن و قسط‌بندی آن را به صورت آنلاین درمی‌آورد و ارائه می‌کند. این نرم‌افزار امروز با مهم‌ترین بانک‌های آمریکایی همکاری کرده و روزانه بیش از دو میلیارد دلار وام را برای بانک‌ها پردازش می‌کند و فرایند تصویب وام را به حدود سه دقیقه رسانده است. این استارت‌تاپ بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ رشد زیادی داشت و در تعداد مشتریان با سه برابر افزایش روبه‌رو شد. آنها تنها سال گذشته ۱٫۴ هزار میلیارد دلار وام را پردازش کردند.

این شرکت از ماه مارس ۲۰۲۰ تا پایان آن سال نسبت به همان دوره در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۶۶ درصد رشد را برای تراکنش‌های خود گزارش کرده است.

نمایندگان محترم و گرامیِ مجلس شورای اسلامی فکر می‌کنید چند ده هزار جوان ایرانی قابلیت تولید چنین پلتفرم هایی را در کشور دارند که تنها بدلیل نا مطمئن بودن از بستر فن آوری اطلاعات، ایده های خود را مطرح نکرده و بدنبال مهاجرت می باشند .

بیایید برای دفاع از این جوانان بی نظیر کشورمان که می‌توانند هزاران شغل ایجاد کرده و ضعف اقتصادی کشور را در تحریم های ظالمانه آمریکا جبران کنند این قانون را با دقت و وسواس بیشتری به صحن علنی ببرید ، این دقت شما کمک شایان توجهی به رئیس جمهور منتخب جناب آقای رئیسی خواهد بود که در ابتدای کار بذر رجاء و امید را در دل جوانان کاشته و همراهی و رضایتمندی مردم را میسر گرداند .

کمیته فن‌آوری اطلاعات حزب همت آمادگی دارد تا کارشناسان و متخصصان خود را جهت بررسی بیشتر این طرح در اختیار شما قرار دهد تا وظیفه همدلی با شما عزیزان را به بهترین وجه ممکن به منصه ظهور برساند.

سیداحمدنبوی
دبیرکل حزب همت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....