تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 11:50
کد خبر : 75654

واشنگتن باز هم در مسیر اشتباه عمل می کند

واشنگتن باز هم در مسیر اشتباه عمل می کند

از این دستور کاملا مشخص است که این اقدامی «برابر» بوده است. شاید طرف آمریکایی کلمه «برابر» را درک نمی کند اما اداره هوانوردی غیرنظامی چین در اعمال سیاست خود بسیار روشن عمل می‌کند. اگر مشخص شود پنج مسافر یا بیشتر در یک پرواز به ویروس کرونا مبتلا شده اند، چرخه پروازی هواپیما نقض میشود یا

از این دستور کاملا مشخص است که این اقدامی «برابر» بوده است.

شاید طرف آمریکایی کلمه «برابر» را درک نمی کند اما اداره هوانوردی غیرنظامی چین در اعمال سیاست خود بسیار روشن عمل می‌کند. اگر مشخص شود پنج مسافر یا بیشتر در یک پرواز به ویروس کرونا مبتلا شده اند، چرخه پروازی هواپیما نقض میشود یا به عبارتی پروازهای آن به مدت دو هفته متوقف می شود.

طبق سیاست پیشگیری از کووید-۱۹ چین، این اصل به طور یکسان برای همه پروازهای بین‌المللی صرف نظر از شرکت هواپیمایی اعمال می‌شود. حتی خطوط هوایی چین هم از این سیاست در امان نیستند. در تاریخ ۱۳ اوت، اداره هوانوردی غیرنظامی چین از ایر چاینا خواست تا پرواز سی ای ۱۸۰ خود از مانیل به پکن و پرواز سی ای ۹۴۲ از دبی به پکن را به مدت دو هفته متوقف کند. این همان چیزی است که چین به عنوان اقدام «برابر» درک می‌کند که به مفهوم عدم نشان دادن تبعیض علیه هر کشوری است و بدین ترتیب هیچ تحریمی علیه هیچ شرکتی اعمال نمی‌شود، و هیچ امتیازی به شرکت‌های چینی داده نمی‌شود.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده همچنین ادعا کرد که خطوط هوایی آمریکا از قوانین چین پیروی می‌کنند و همه مسافران را ملزم می‌کند که کد بهداشتی کاملاً واضحی را رعایت کنند و نتیجه آزمایش اسید نوکلئیک کووید-۱۹ منفی را که در ۴۸ ساعت قبل از پرواز گرفته‌اند به همراه داشته باشند. وجود مسافران آلوده در پروازها با وجود این اقدامات نشان می‌دهد که یک کد بهداشتی کاملاً واضح به تنهایی برای محافظت از مردم چین در برابر بازدیدکنندگان خارجی کافی نیست.

به خصوص، با توجه به نرخ بالای عفونت در ایالات متحده، دولت چین هرچه قدر هم که محتاط باشد باز هم کافی نیست. تعلیق پروازهای بین‌المللی با پنج مسافر آلوده از جمله کارهایی است که می تواند انجام دهد.

شاید وزارت حمل و نقل ایالات متحده بخواهد از منافع خطوط هوایی آمریکا محافظت کند. با این حال، احمقانه است که یک قانون شفاف را که به طور یکسان برای همه اعمال می‌شود به چالش بکشیم. زمان آن فرا رسیده است که سیاستمداران ایالات متحده به جای ایراد گرفتن از سیاست‌های چین، بیشتر بر کنترل همه گیری کووید-۱۹ در داخل کشورشان تمرکز کنند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....