تاریخ انتشار : یکشنبه 22 تیر 1399 - 16:24
کد خبر : 12165

واردات موبایل ممنوع است!/ نیم میلیون دستگاه تلفن‌همراه در گمرک منتظر تخصیص ارز

واردات موبایل ممنوع است!/ نیم میلیون دستگاه تلفن‌همراه در گمرک منتظر تخصیص ارز

به گزارشاقتصاددان، حسین یوسفیان امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای انجمن واردکنندگان موبایل اظهار کرد: هم منابع ارزی دولت کاهش یافته و هم هزینه‌های ما از ۱.۳ به ۲.۴میلیارد یورو افزایش یافته که این موضوع مشکل ما را دو چندان کرده است. او درباره خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه تاکید کرد: تصمیم ممنوعیت

به گزارشاقتصاددان، حسین یوسفیان امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با اعضای انجمن واردکنندگان موبایل اظهار کرد: هم منابع ارزی دولت کاهش یافته و هم هزینه‌های ما از ۱.۳ به ۲.۴میلیارد یورو افزایش یافته که این موضوع مشکل ما را دو چندان کرده است.

او درباره خبر ممنوعیت واردات تلفن همراه تاکید کرد: تصمیم ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو نه تنها به زیان بازار نیست، بلکه برای تامین نیاز بازار در بلندمدت هم ضروری خواهد بود.

به گفته یوسفیان، تکذیب خبر ممنوعیت واردات موبایل اشتباه است چراکه از ابتدای امسال هیچ ارزی برای واردات تلفن همراه تخصیص نیافته است؛ ضمن اینکه گفته شده واردات موبایل طی سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۴برابر افزایش یافته که این موضوع را تکذیب می‌کنم زیرا برخلاف این شایعات، واردات موبایل طی سه‌ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰۰هزار دستگاه نیز کاهش یافته است، البته حجم ثبت سفارش‌ها در سال جاری تغییری نیافته بلکه ارزی برای تخصیص نیست.

این مقام مسئول از عدم تخصیص ارز به نیم میلیون دستگاه تلفن همراه موجود در گمرک خبر داد و گفت: وقتی از ابتدای سال هیچ ارزی به این کالا داده نشده و حتی قادر به ترخیص تلفن‌همراه‌های مانده در گمرک نیستیم یعنی واردات موبایل ممنوع است.

او با تاکید بر اینکه اعلام خبر ممنوعیت از طرف انجمن برای از بین بردن رانت این بازار بوده نه ایجاد رانت افزود: انتشار این خبر تاثیری در رفتار بازار نداشته به طوریکه در تاریخ ۱۶تیرماه و همزمان با انتشار خبر ممنوعیت واردات، ۹۵۱دستگاه گوشی اپل در کشور فعال شده که در مقایسه با چند روز قبل تغییری نداشته، ضمن اینکه در همین روز ۳۰۰۰گوشی مسافری ثبت شده که در این بخش هم شاهد هیجان خاصی نبودیم.

رجیستری مانع قاچاق موبایل نشد
در ادامه این نشست، حسین غروی‌رام رئیس انجمن واردکنندگان موبایل و لوازم جانبی از عدم تاثیر طرح رجیستری بر قاچاق تلفن همراه خبر داد و گفت: طرح رجیستری نتوانسته قاچاق گوشی را متوقف کند، بلکه برخی افراد گوشی را قاچاق و پس از رجیستری بدون گارانتی در بازار به فروش می‌رسانند.

او درباره قیمت موبایل اظهار کرد: حتی با وجود افزایش نرخ ارز، قیمت تلفن‌همراه اصلا گران نیست بلکه قاچاقچیان با قاچاق گوشی های بالای ۳۰۰ یورو بازار ارز را نیز بر هم زدند که در این راستا پیشنهاد من این است که مردم با مراجعه به تعزیرات و بازرسی وزارت صنعت از این وضعیت شکایت و خواسته خود را مطالبه کنند.

وی در پایان بیان کرد: ما اکنون واردات موبایل مسافری نداریم و گوشی‌های بسیاری به اسم مسافری، قاچاق و رجیستر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....