تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 20:03
کد خبر : 107921

هویت بخشی به زنان از مهمترین افتخارات نظام اسلامی است

هویت بخشی به زنان از مهمترین افتخارات نظام اسلامی است

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در همایش زن، زندگی، آگاهی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهر کرد گفت: در جمهوری اسلامی جریان زن سنتی با ارزش‌های بالا شکل گرفت که امروز این ارزش‌ها به عنوان ارزش‌های متعالی پذیرفته شده است. اقتصاددان: فاطمه قاسم‌پور روز شنبه در سفر به شهرکرد در همایش زن، زندگی، آگاهی در

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در همایش زن، زندگی، آگاهی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی شهر کرد گفت: در جمهوری اسلامی جریان زن سنتی با ارزش‌های بالا شکل گرفت که امروز این ارزش‌ها به عنوان ارزش‌های متعالی پذیرفته شده است.

اقتصاددان: فاطمه قاسم‌پور روز شنبه در سفر به شهرکرد در همایش زن، زندگی، آگاهی در سالن اجتماعات جهادکشاورزی استان با اشاره به زنان موفق در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف به خصوص هشت سال دفاع مقدس افزود: الگوهای زنان موفق در زمان حاضر برای نسل جوان و نوجوان معرفی نشده و در بخش هویت بخشی به جایگاه زنان نقش موثری که باید داشته باشیم را ایفا نکردیم.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه همه در قبال نسل جدید دختران مسوول هستیم، گفت: نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش به عنوان رسمی‌ترین نهاد آموزشی کشور و رسانه‌ها باید نقش‌آفرینی بیشتری در حوزه هویت بخشی به زنان داشته باشند که این امر در جامعه کنونی کمرنگ است و هم اکنون در زمینه فرهنگسازی در جایگاه زنان و ارتقاء جایگاه زنان در جامعه فرسنگ‌ها فاصله وجوددارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ارتقا ء جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۲ گفتمان در حوزه زنان شامل گفتمان تجدد و زن سنتی وجود داشت که در آن زمان در حوزه حضور اجتماعی زنان و مشارکت زنان به عنوان یک عنصر در تجدد در کشور دنبال می‌شد که این حضور اجتماعی و نقش آفرینی زنان فارغ از ارزش‌های جامعه اسلامی و ایرانی بود.

به گفته قاسم‌پور، در جمهوری اسلامی جریان زن سنتی با ارزش‌های بالا شکل گرفت که امروز این ارزش‌ها به عنوان ارزش‌های متعالی پذیرفته شده که زنان در کنار خانه‌داری می‌توانند در عرصه‌های مختلف نیز نقش آفرینی داشته باشند.

وی به راه اندازی گفتمان سوم به برکت نگاه حضرت امام راحل در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: این رویکرد و گفتمان به عنوان گفتمان با اصالت است که زن با شرف و با استعداد ایرانی گفتمان جهانی را به چالش کشیده و با استفاده از ۲ گفتمان گذشته، زن ایرانی در کنار نقش خانوادگی و حفظ ارزش‌های خانوادگی حضور پرشور در مسایل مختلف اجتماعی و مسولیت اجتماعی پیدا کرده است.

در اغتشاشات و حوادث اخیر تمام دشمنان دنیا برای به چالش کشیدن نظام اسلامی، متحد شدند 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر در کشور گفت: در تمام این حوادث و فتنه‌ها، دشمنان نظام به دنبال به چالش کشیدن نظام اسلامی هستند و همه دشمنان نظام با همدیگر متحد شدند.

قاسم‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان که فرمودند چهره جهان در حال تغییر است و استکبار جهانی به دنبال چالش کشیدن نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی با گفتمان استقلال به عنوان یک عنصر مهم در مقابل همه دسیسه‌ها و فتنه‌ها خواهد ایستاد و رویکرد استکبارستیزی را به چالش خواهد کشید.

رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کم کاری در حوزه فرهنگ به عنوان یکی از مشکلات در جامعه است ،گفت: کم‌کاری در حوزه فرهنگی باعث شده که در حوزه زنان ارتباطات لازم با جامعه برای توسعه رویکرد فرهنگی و انقلاب اسلامی نداشته باشیم.

وی به کم کاری دولت های گذشته و دستگاه‌های حوزه زنان و اجرای برنامه‌ها فرهنگی در این حوزه اشاره کرد و گفت: حجاب و عفاف و ترویج فرهنگ حجاب به عنوان یک زنجیره و ارزش است که نیاز به فرهنگسازی و انجام اقدامات فرهنگی دارد.

به گزارش ایرنا، در پایان این همایش رییس فراکسیون زنان و خانواده به پرسش های زنان شرکت کننده در این همایش نیز پاسخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....