تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 16:24
کد خبر : 108776

هوش مصنوعی ژاپنی در راه خیابان ها

هوش مصنوعی ژاپنی در راه خیابان ها

گروه خودروسازی نیسان قصد دارد در راستای ارتقا خودروهای خودران و افزایش تولید محصولات پاک، از بانک میزوهو ژاپن ۱.۴ میلیارد دلار معادل ۲۰۰ میلیارد ین وام دریافت و طی هفت سال آن را پرداخت کند. گروه خودروسازی نیسان برای رقابت با سایر خودروسازان بزرگ در دنیا برنامه جدیدی در راستای تولید محصولات الکتریکی و

گروه خودروسازی نیسان قصد دارد در راستای ارتقا خودروهای خودران و افزایش تولید محصولات پاک، از بانک میزوهو ژاپن ۱.۴ میلیارد دلار معادل ۲۰۰ میلیارد ین وام دریافت و طی هفت سال آن را پرداخت کند.

گروه خودروسازی نیسان برای رقابت با سایر خودروسازان بزرگ در دنیا برنامه جدیدی در راستای تولید محصولات الکتریکی و خنثی سازی کربن در خودروها دارد، به نظر می رسد این خودروساز با برنامه مذکور گام بلندی به سمت آینده برداشته است. براساس همین موضوع، نیسان قصد دارد در راستای ارتقا تولیدات خود از بانک میزوهو ژاپن ۱.۴ میلیارد دلار معادل ۲۰۰ میلیارد ین وام دریافت کند.

گروه خودروسازی نیسان معتقد است که این وام فقط برای سرمایه گذاری در راستای افزایش تولید خودروهای الکتریکی و به صفر رساندن انتشار کربن در حمل و نقل درون شهری استفاده می شود. ۳۰ نوامبر سال میلادی جاری، این خودروساز ژاپنی با بانک میزوهو ژاپن و سایر موسسات مالی تامین کننده وام قرارداد امضا کرده است. براساس توافقات نیسان و بانک میزوهو، وام باید به مدت پنج تا هفت سال پرداخت و صرفا هزینه پروژه های حمل و نقل پاک شود.

گروه خودروسازی نیسان به تعریف جزییات پروژه ها نمی پردازد، زیرا این پروژه ها در چارچوب مالی این خودروساز قرار گرفته و نگرانی آگاهی رقبا از محصولات آینده را دارد. براساس انچه که مدیران ارشد این خودروساز ژاپنی تاکنون اعلام کرده اند، نیسان قرارا است در طرح های انرژی تجدید پذیر، سیستم های تولید برق پاک، توسعه باتری، سیستم خودران، زیرساخت شارژ خودروهای برقی و نسل جدید فناوری خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ،   وام ۱.۴ میلیارد دلاری دقیقا تغییر منابع مالی نیسان نیست، چرا که پیش از این نیسان خودروهای برقی پرفروشی مانند لیف را در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه کرد. عرضه لیف به بازار زمانی عرضه شد که تسلا در سال ۲۰۱۲ نخستین محصول خود را راهی بازار کرد. بنابراین می توان گفت یکی از نخستین خودروهای الکتریکی تولید انبوه تاریخ خودروسازی دنیا را نیسان به بازار عرضه کرده است. در سال ۲۰۱۹ لیف یکی از خودروهای پر فروش بازارهای جهانی شناخته شد. لیف توانست اعتماد مشتریان در بازارهای جهانی نسبت به خودروهای الکتریکی را تغییر دهد.

نیسان 1.4 میلیارد دلار وام از بانک میزوهو می گیرد| هوش مصنوعی ژاپنی در راه خیابان ها

گروه خودروسازی نیسان در تلاش است که سال ۲۰۲۳ دو محصول جدید خود یعنی سرنا و آریا را راهی بازار کند

نیسان درپی عرضه دو محصول

گروه خودروسازی نیسان در تلاش است که سال ۲۰۲۳ محصول جدید خود یعنی سرنا که هشت نفره است را به بازار عرضه کند. هچنین طی سه ماه آینده گروه خودروسازی نیسان محصول آریا را به عنوان دومین خودرو الکتریکی تولید انبوه راهی بازار کند. آریا می تواند با یک بار شارژ ۴۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد. شروع قیمت هر دو خودرو جدید نیسان از ۴۴ هزار و ۴۸۵ دلار است، دو خودرو مذکور نیسان رقبا جدی موستانگ مک ای، کیا ای وی۶ و هیوندای آیونیک ۵ است. البته جنرال موتورز نیز در اواخر سال ۲۰۲۳ محصولی با برند شورولت بلیزر الکتریکی را برای رقابت با آریا راهی بازار خواهد کرد.

گروه خودروسازی نیسان همزمان با بحث دریافت وام، به دنبال توسعه فناوری خودروهای مدرن است، براساس این هدف، نیسان در سایت آمریکا شمالی یک کنسرسیوم متشکل از محققان دانشگاه ها تشکیل داده است

طرح های جدید نیسان

گروه خودروسازی نیسان همزمان با بحث دریافت وام، به دنبال توسعه فناوری خودروهای مدرن است. این خودروساز در تلاش است که ایمنی خودروهای خودران و هوشمندی وسایل حمل ونقلی در مواجه با ترافیک را ارتقا دهد.

براساس این هدف، نیسان در سایت آمریکای شمالی یک کنسرسیوم متشکل از محققان دانشگاه واندربیلت، دانشگاه برکلی، دانشگاه تمپل و دانشگاه راتگرز-کامدن در کنار وزارت حمل و نقل تنسی ایجاد کرده است. این کنسرسیوم هدف افزایش صرفه جویی در مصرف سوخت و افزایش هوشمندی خودران ها در ترافیک را دنبال می کند.

قرار است از چهاردهم تا هجدهم ماه میلادی جاری، یکی از محصولات نیسان برای انجام نخستین آزمایش خودران بودن براساس کنسرسیوم مذکور راهی خیابان ها و بزرگراه های پرترافیک کانادا شود. براساس آنچه که کنسرسیوم درخواست کرده است، نیسان باید برای محصول ارسالی خود ۱۰۰ عدد دوربین، سیستم کروز کنترل مجهز به هوش مصنوعی و سنسورهای راداری برای بررسی چگونگی حرکت خودرو نصب کند.

یافته های این کنسرسیوم نشان می دهد که خودروهای مجهز به هوش مصنوعی می تواند اثر موج مثبت روی سایر خودروهای درحال تردد در بزرگراه ایجاد کند. البته این مورد مشروط بر آن است که بزرگراه یا خیابان مذکور مجهز به زیرساخت های هوش مصنوعی باشد.

نیسان 1.4 میلیارد دلار وام از بانک میزوهو می گیرد| هوش مصنوعی ژاپنی در راه خیابان ها

نیسان قرار است بعد از انجام آزمایش، محیط واقعی با ۳۰۰ سنسور و دوربین دیجیتالی برای بررسی های بیشتر کنسرسیوم متشکل از دانشگاه ایجاد کند. بخشی از هزینه تجهیز و ساخت محیط واقعی براساس وام دریافتی نیسان فراهم می شود. نیسان در تلاش است که فناوری های هوشمند خود را به صورت فراگیر در محصولاتش استفاده کند. نیسان در تلاش است که کانسپت های فناوری خود را در کنار خودروها به صورت تولید انبوه راهی بازارهای جهانی کند.

گروه خودروسازی نیسان در تلاش است که پس آمریکا شمالی در فرانسه مرکز مشابه کنسرسیوم مذکور راه اندازی کند. آنچه که اکنون برای نیسان اهمیت پیدا کرده است، در خودروهای الکتریکی هوش مصنوعی افزایش یابد، به گونه ای که در زمان حرکت خودرو در ترافیک احتمال تصادف به صفر برسد. از سوی خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی، کربن بسیار کمتری تولید کند. بنابراین نیاز است که سیستم پاشش سوخت خودرو به گونه ای طراحی و تولید شود که خودرو قادر باشد با کمترین مصرف سوخت بیشتر پیمایش را داشته باشد.

گروه خودروسازی نیسان نسل جدیدی از کروز کنترل هوشمند مبتنی به هوش مصنوعی را ارائه کرده است که می تواند سرعت خودرو را براساس شرایط دینامیکی متغیر کند. این زیرساخت امکانی را فراهم کرده است که نیسان در عرضه خودروهای خودران بتواند گام موثر تری بردارد. همزمان با این مساله تویوتا و جنرال موتورز نیز برای آزمایش سیستم های مشابه نیسان در آمریکا شمالی مراکز تستی را راه اندازی کرده اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....