تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مرداد 1401 - 20:22
کد خبر : 97445

هشدار وزش باد و گرد و خاک به کشاورزان و زنبورداران

هشدار وزش باد و گرد و خاک به کشاورزان و زنبورداران

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند. خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان در اوایل روز و غروب آفتاب از سم پاشی در باغات و مزارع اجتناب کنند. به گفته او، کشاورزان نسبت به تسریع برداشت گندم

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان در اوایل روز و غروب آفتاب از سم پاشی در باغات و مزارع اجتناب کنند.

به گفته او، کشاورزان نسبت به تسریع برداشت گندم و جو و همچنین هرس شاخه های پاجوش و سرشاخه های رشد امسال به منظور کاهش مصرف و افزایش نفوذ نور اقدام کنند.

غلامی می گوید: دامداران نسبت به روشن کردن مه پاش ها و تنظیم شرایط محیطی اماکن نگهداری دام و طیور در ساعات میانی روز مناطق گرمسیر اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی، زنبورداران تمهیدات مناسب جهت حفاظت از کندوهای زنبور عسل در برابر وزش باد و گرد و غبار را اتخاذ کنند‌.

براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۷۵‌.۲ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۴۳.۸ میلی متر و بلندمدت ۲۳۰.۹ میلی متر است که این امر افزایش ۲۱.۸ درصدی نسبت به سال قبل و کاهش ۲۴.۱ درصدی دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی واقع در استان های فارس، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان و برخی نقاط استان های مرکزی، همدان و ارتفاعات البرز در استان های البرز، تهران و سمنان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

طی پنج روز آینده در نیمه شرقی بویژه منطقه زابل و بخش هایی از مرکز و همچنین در ۲ روز آینده در نوار غربی کشور طی برخی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود‌.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....