تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 17:48
کد خبر : 66639

هشدار در خصوص همراه بانک‌های جعلی در گوگل پلی

هشدار در خصوص همراه بانک‌های جعلی در گوگل پلی

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد که از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق ارسال پیامک‌ها برای آنها ارسال می شود، جدا خودداری کنند. اقتصاددان: سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از همراه بانک‌های جعلی بانکی در گوگل پلی خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد که از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق ارسال پیامک‌ها برای آنها ارسال می شود، جدا خودداری کنند.

اقتصاددان: سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن های جعلی با اهداف مقرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانک کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است.

وی ادامه داد: در اهدافی جدید مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن های جعلی بانک های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر بروزرسانی یا نصب اپلیکیشن های جعلی و مخرب زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می سازند.

وی افزود: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی، گزارشات متعدد دریافتی از هموطنان و بررسی های فنی، ضمن تاکید بر این فرآیند مجرمانه و اخذ دستور قضائی مبنی بر شناسایی، برخورد با مرتکبان و سایر اقدامات بین المللی در خصوص حذف این اپلیکیشن های جعلی از اپ استورهای خارجی در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ پاشایی در ادامه به شهروندان توصیه کرد: در صورت نیاز به نصب اپلیکیشن‌های بانکی حتما بر دریافت از مارکت های داخلی و یا سایت‌های رسمی بانک های عامل اقدام کنند و سایر اپلیکیشن های فعال مورد نیاز خود را نیز به همین طریق دریافت کنند و از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که اکثرا لینک آنها توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک ها به وسیله پیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی برای آنها ارسال می شود، اکیدا خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا همچنین از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می توانند از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....