تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 15:46
کد خبر : 95385

هشدار آبی به حذف استان یزد از جغرافیای کشور

هشدار آبی به حذف استان یزد از جغرافیای کشور

استاندار یزد با بیان اینکه اقدامی مهمتر از حل دغدغه ها و مسئله آب استان وجود ندارد، گفت: در صورت عدم انجام اقدام اساسی در حوزه آب، در ۵۰ سال آینده نامی از یزد در جغرافیای کشور وجود نخواهد داشت. اقتصاددان: مهران فاطمی استاندار یزد در آیین اختتامیه جشنواره سپاس آب با اعلام خبر بهره

استاندار یزد با بیان اینکه اقدامی مهمتر از حل دغدغه ها و مسئله آب استان وجود ندارد، گفت: در صورت عدم انجام اقدام اساسی در حوزه آب، در ۵۰ سال آینده نامی از یزد در جغرافیای کشور وجود نخواهد داشت.

اقتصاددان: مهران فاطمی استاندار یزد در آیین اختتامیه جشنواره سپاس آب با اعلام خبر بهره برداری از خط پدافندی انتقال آب یزد در دهه اول مردادماه سالجاری افزود: یکی از اقدامات اساسی در حوزه تامین آب استان، اجرای خط دوم انتقال آب از دریای عمان به مرکز استان است که اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این خط آبی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است که با توجه به عدم امکان تامین این مبلغ از طریق منابع دولتی، پیشنهاد اختصاص یک معدن به اجرای این خط ارائه شد.

استاندار یزد با بیان اینکه در کنار تامین منابع آبی برای استان، باید توجه ویژه به مدیریت مصرف آب شود، گفت: در صورت عدم انجام اقدام اساسی در حوزه تولید و مدیریت مصرف آب، در ۵۰ سال آینده نامی از یزد در جغرافیای کشور وجود نخواهد داشت.

فاطمی آب را مهمترین مسئله استان دانست و با بیان اینکه اقدامی مهمتر از حل دغدغه ها و مسئله آب استان وجود ندارد، اظهار داشت: آینده و حیات یزد وابسته به آب است و در صورت عدم انجام اقدام اساسی در این حوزه، در ۵۰ سال آینده نامی از یزد در جغرافیای کشور وجود نخواهد داشت.

استاندار یزد با اشاره به شرایط آب وهوایی و اقلیمی استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش در زمینه تولید منابع آب، باید مدیریت مصرف این منبع لایزالِ تجدیدناپذیر ارزشمند در راس امور قرار گیرد تا در این شرایط سخت، دچار مشکل کم آبی و بی آبی نشویم.

مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به عزم جدی استان برای حل مسائل و دغدغه های آبی استان اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین اقدامات در حال انجام در این راستا، اجرای خط پدافندی انتقال آب از خط خلیج فارس به چادرملو، به مخزن شحنه یزد است.

وی با بیان اینکه خط پدافندی انتقال آب به طول ۳۰ کیلومتر، با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، تصریح کرد: هدف از تعریف این خط تامین آب مورد نیاز یزد در مواقع اضطرار و زمان های اوج مصرف آب است که به صورت جهادی و با تلاش شبانه روزی به جای اجرا در مدت ۱۸ ماه تنها در مدت ۳ ماه به مرحله بهره برداری می رسد.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: بواسطه پیگیری های مکرر استان و معاون اول رئیس جمهور، دستور انجام این مهم از رئیس جمهور اخذ شد و در تلاشیم این موضوع نهایی شود چراکه با اجرای این خط انتقال آب از دریای عمان مسئله آب استان در بخش های شرب و بهداشت، صنعت و کشاورزی کم آبخواه و پربازده؛ تا ۱۰۰ سال آینده مرتفع خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....