تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 آبان 1399 - 12:50
کد خبر : 24707

هزینه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ۱۰۰ هزار تومان

هزینه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ۱۰۰ هزار تومان

نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از رایگان شدن تست کووید-۱۹ توسط وزارت بهداشت خبر داد و هزینه آزمایش توسط کیت‌های تشخیص سریع را حدود ۱۰۰ هزار تومان تخمین زد. حجت الله نیکی ملکی در رابطه با رخدادی مهم در ستاد در راستای مقابله با ویروس کووید-۱۹ اظهار کرد: طی جلسه ویدئو کنفرانس با

نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از رایگان شدن تست کووید-۱۹ توسط وزارت بهداشت خبر داد و هزینه آزمایش توسط کیت‌های تشخیص سریع را حدود ۱۰۰ هزار تومان تخمین زد.

حجت الله نیکی ملکی در رابطه با رخدادی مهم در ستاد در راستای مقابله با ویروس کووید-۱۹ اظهار کرد: طی جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس سازمان بهداشت جهانی و حضور نماینده این سازمان در ایران، ۶ پلتفرمی که مشغول تولید واکسن هستند، گزارش پیشرفت خود را به سازمان بهداشت جهانی ارائه داده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ، نیکی ملکی با اشاره شگفتی سازی دانشمندان و پزشکان متخصص ایرانی در راستای عبور حوزه سلامت و درمان کشور از سد تحریم‌ها، گفت: این پلتفرم‌ها ثبت جهانی شده و سازمان بهداشت جهانی آن را پیگیری خواهد کرد.

نیکی ملکی ادامه داد: تشخیص کرونا ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد و افراد که تست می‌دهند، در جامعه رفت و آمد دارند که باعث شیوع بیشتر می‌شود.

وی با بیان این مطلب افزود: در این راستا روی کیت‌های تشخیص سریع کرونا سرمایه‌گذاری کردیم که روز گذشته کارخانه آن به تولید و بهره برداری رسید.

نیکی ملکی ادامه داد: کیت‌های این کارخانه کمتر از ۲۰ دقیقه ویروس را تشخیص می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تشخیص کرونا بالاست، بسیاری از افراد جامعه توان آزمایش را نداشتند و در این روش، ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه روش‌های قبلی کاسته شده است.

نیکی ملکی از تست رایگان وزارت بهداشت برای بخشی از مردم خبر داد و گفت: این رویه باعث می‌شود بیماری سریعا تشخیص داده شود تا جلوی پیشروی آن را بگیریم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....