تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مهر 1399 - 21:35
کد خبر : 21153

هزینه صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره

هزینه صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره الزامی است و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند. اقتصاددان: مصطفی قلی‌خسروی در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره الزامی است و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.

اقتصاددان: مصطفی قلی‌خسروی در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قرارداد‌های اجاره الزامی است و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که “در واقع صدور کد رهگیری برای قرارداد‌های اجاره در سامانه ۵ هزار تومان و برای معاملات دیگر ۱۰ هزار تومان است”، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قرارداد‌های اجاره سریعاً به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آن‌ها برخورد کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۲۸ در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به‌مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا ۴ برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد، همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.

طی ماه‌های اخیر و به‌دنبال مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا برای پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، برخی مشاوران املاک در قبال صدور کد رهگیری مبالغی تا ۲ میلیون تومان را از مستأجران طلب می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....