تاریخ انتشار : سه شنبه 1 فروردین 1402 - 20:36
کد خبر : 119468

هرگز از وای فای رایگان در ایام نوروز استفاده نکنید!

هرگز از وای فای رایگان در ایام نوروز استفاده نکنید!

استفاده از وای فای رایگان در ایام نوروز شاید خوشایند به نظر برسد اما خطرهای بسیاری در پشت آن نهفته است. معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مسافران نوروزی مراقب وای فای رایگان و اسکیمر باشند زیرا ممکن است در بین راه مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر هنگام خرید مشتریان اطلاعات

استفاده از وای فای رایگان در ایام نوروز شاید خوشایند به نظر برسد اما خطرهای بسیاری در پشت آن نهفته است.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مسافران نوروزی مراقب وای فای رایگان و اسکیمر باشند زیرا ممکن است در بین راه مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر هنگام خرید مشتریان اطلاعات کارت عابر بانک آنها را کپی کرده و از حساب آنها سرقت کنند.

حسین بشری افزود:به مسافران توصیه می‌شود اگر قصد خرید در طول مسیر را دارند کارت بانک خود را به کسی ندهند و سعی کنند شخصاً تراکنش را انجام داده و رمز را به فروشنده اعلام نکنند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا  ،  وی تاکید کرد: با توجه به اینکه معمولاً مسافران در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها یا مهمانسراها از اینترنت اشتراکی یا وای فای رایگان استفاده می‌کنند، باید مراقب باشند که از اینترنت اشتراکی غیر مطمئن استفاده نکنند زیرا ممکن است وای فای‌های غیر امن برای تخلیه اطلاعات گوشی‌هایشان پیش بینی شده باشد و اطلاعات آنها به سرقت برود و یا نفوذی به گوشی آنها صورت گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان همچنین با اشاره به دستگیری کلاهبردار که با اسکیمر، کارت بانکی افراد را کپی و حساب را خالی می‌کرد ،گفت: با توجه به شکایات رسیده به پلیس فتا مبنی بر برداشت پول از حساب بانکی افراد موضوع بصورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد مال‌باختگان اقدام به خرید کرده ولی فروشنده با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت افراد را کپی و در یکی از شهرهای مرکز کشور با استفاده از کپی کارت‌ها اقدام به برداشت از حساب مال‌باختگان کرده است.

بشری تصریح کرد: با هماهنگی با دستگاه قضایی و اخذ نیابت متهم در یکی از شهرستان‌های مرکز کشور دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل و پس از مواجه شدن با دلایل و مدارک موجود به اتهام خود اعتراف و با توجه به برداشت بیش از ۳۰ میلیون از حساب مال‌باختگان برای وی پرونده تشکیل و به مرجع قضایی معرفی شد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس، بشری با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر استفاده کلاهبرداران از دستگاه اسکیمر افزایش داشته است،خاطر نشان کرد: قبلاً هم اطلاع رسانی شده و از شهروندان می‌خواهیم در موقع خرید در زمان مسافرت از افراد ناشناس ،حتما رمز بانکی خود را شخصاً وارد کنند و به هیچ عنوان کارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....