الجزیره در گزارشی به نقل از محمد نسیم حقانی، رئیس اداره بلایای طبیعی طالبان، نوشت که اکثریت تلفات در ولایت پکتیکا بوده است. وی افزود که تحقیقات برای تعیین تلفات بیشتر در حال انجام است. عکس‌‌هایی که در رسانه‌های افغانستان منتشر شده است، خانه‌هایی را نشان می‌‌دهد که به ویرانه تبدیل شده‌‌اند. «علی لطیفی» خبرنگار الجزیره که از کابل گزارش می‌داد، گفت که به گفته مقامات خانه های بسیاری ویران شده است. او گفت: «مقامات هلی‌کوپترها را به‌کار گرفته و از آژانس‌های امدادرسان خواسته‌اند تا وارد منطقه شوند. اما این منطقه دور افتاده و دسترسی به آن سخت‌تر است.» «بلال کریمی» سخنگوی طالبان نیز در توییتی نوشت: «متاسفانه زلزله شدیدی در چهار ولسوالی ولایت پکتیکا رخ داد که در نتیجه آن صدها تن از هموطنان ما کشته و زخمی شدند و ده‌ها خانه ویران شد.» او اعلام کرد «ما از همه آژانس‌‌های امدادی می‌‌خواهیم فورا تیم‌‌هایی را برای جلوگیری از وقوع فاجعه بیشتر به منطقه اعزام کنند.» صلاح الدین ایوبی، از مقام های وزارت کشور طالبان هم اعلام کرد که احتمالا این تلفات افزایش خواهد یافت؛ زیرا بسیاری از روستاهادر مناطق دورافتاده و صعب العبور است و جمع آوری اطلاعات دقیق از این مناطق مدتی به طول می انجامد.

«هدایت‌الله پاکتین» روزنامه‌نگار و نویسنده سیاسی با بیان اینکه بیشتر خانه‌های منطقه به‌صورت سنتی و با استفاده از خاک، سنگ و مصالح دیگر ساخته می‌شود، گفت که خانه‌های بتنی کمیاب است. پاکتین به الجزیره گفت متاسفانه این زمین‌لرزه در زمانی رخ داد که افغانستان از یک بحران اقتصادی بزرگ رنج می‌برد و دسترسی کمی به نیازهای اولیه و امکانات پزشکی دارد. یعقوب منظور، از رهبران قبیله ای در استان پکتیکا، گفت که بازماندگان در تلاش هستند تا به آسیب‌دیدگان کمک کنند. او به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت:«بازار محلی بسته است و تمام مردم بسیج شده اندتا به آسیب دیدگان امداد برسانند.»  شاهدانی که سخنانشان در وب‌سایت مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه اروپا (EMSC) منتشر شد و در توییتر هم به اشتراک گذاشته شد، اعلام کردند که این زلزله در اسلام‌آباد هم احساس شد. یکی از همین شاهدان نوشت: «لرزش‌های قوی و طولانی».

شاهد دیگری از پیشاور در شمال غربی پاکستان می‌گوید: «بسیار قوی بود». به گزارش پایگاه خبری داون، اداره هواشناسی پاکستان اعلام کرد: این زمین‌لرزه بخش‌هایی از استان‌های پنجاب و خیبر پختونخوا را لرزاند. گزارش های دریافتی از پاکستان نشان می‌دهد که قربانیان حادثه در حال جابه‌جایی با بالگرد هستند. برخی تصاویر نشان می دهد که خانوده ها برای یافتن اجساد عزیزان خود روی تل هایی از خاک در حال جست‌و‌جو هستند. شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، در بیانیه ای به خانواده های  قربانیان زلزله تسلیت گفت. این فاجعه در حالی رخ می‌دهد که افغانستان پس از تسلط طالبان در ماه اوت، با عقب‌نشینی نیروهای بین‌المللی به رهبری ایالات متحده پس از دو دهه اشغال، دچار بحران اقتصادی شدیدی شده است. در پاسخ به تسلط طالبان، بسیاری از دولت‌ها تحریم‌‌هایی را علیه بخش بانکی افغانستان اعمال کرده‌‌ و میلیاردها دلار کمک‌‌ به این کشور را کاهش داده‌‌اند.محمدحسن آخوند، نخست‌وزیرطالبان، نشست اضطراری کابینه را برای بررسی وضعیت اعلام کرد. به گزارش الجزیره،در سال ۲۰۱۵ زلزله ای در شمال شرق افغانستان رخ داد که۲۰۰ کشته بر جا گذاشت.درسال ۲۰۰۱ نیز در زلزله ای ۱/ ۶ ریشتری در شمال افغانستان هزار کشته بر جای ماند.در سال ۱۹۹۸ هم در زلزله ای مشابه ۴۵۰۰ نفر کشته شدند.