تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 19:13
کد خبر : 66821

هدف از پخش دو بازدید سرزده از یک سازمان

هدف از پخش دو بازدید سرزده از یک سازمان

سازمان اموال تملیکی از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد است که وظیفه جمع آوری و فروش کالاهای متروکه و قاچاق را بر عهده دارد که در سال جاری با سه اقدام دستوری زیر مواجه شده است: گروه اقتصادی – دکتر مجید سجادی پناه – استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت:مشکل کشور قاچاق سازمان‌یافته است. باید بسیج

سازمان اموال تملیکی از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد است که وظیفه جمع آوری و فروش کالاهای متروکه و قاچاق را بر عهده دارد که در سال جاری با سه اقدام دستوری زیر مواجه شده است:

گروه اقتصادی – دکتر مجید سجادی پناه – استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت:مشکل کشور قاچاق سازمان‌یافته است. باید بسیج شویم؛ نیروهای اطلاعاتی باید برای شناسایی عناصر قاچاق سازمان‌یافته و دست‌های پشت‌پرده و جریان مافیایی قاچاق همت نمایند.

اقتصاددان: سازمان اموال تملیکی از زیر مجموعه های وزارت اقتصاد است که وظیفه جمع آوری و فروش کالاهای متروکه و قاچاق را بر عهده دارد که در سال جاری با سه اقدام دستوری زیر مواجه شده است:

۱- دادستان کل کشور در ٢۴ مرداد ١۴٠٠ در خصوص ایجاد یک ساختاری متناسب با وظایف محوله به سازمان اموال تملیکی نامه می زند.

۲- در ۱۶ مهرماه رئیس‌جمهور در پی بازدید بعمل آمده از این سازمان مهلت ۳ ماهه برای اصلاحات ساختاری در سازمان اموال تملیکی و تعیین‌تکلیف اموال موجود در انبارهای این سازمان مشخص می کند که هم اکنون دوماه از سه ماه آن سپری شده است.

۳- رئیس قوه قضائیه در روز جمعه ۱۴ آبان (دیروز)ضمن بازدید از انبارهای سازمان اموال تملیکی به مسئولان این سازمان مهلت می دهد ظرف مدت دو هفته درباره وضعیت اموال توقیفی، تعیین تکلیف نمایند.

آقای جبلی سعی می کند با پخش این دو بازدید آنهم در عرض کمتر از دو ماه بوسیله دو رئیس قوه کشور به زبان رسانه پیام های زیر به مسئولین کشور منتقل نماید :

۱- وقتی ایراد از قانون است بازدیده سرزده مشکلی را حل نخواهد کرد چرا که میلیاردهای تومان اموالی که در این سازمان دپو شده پرونده های آنها در دستگاه های نظارتی و محاکم قضایی در فرایند رسیدگی قرار دارد و تا زمانی که قانون آنها اصلاح و برای این اموال تعیین تکلیف نشود از این مردشور که فقط کارش شستن مرده است و هیچ دخالتی در کشته شدن اجسادی که می شورد ندارد ، هیچ انتظار دیگری نباید داشت ۲- همچنین او در این برنامه تلاش کرد که یکبار دیگر مخاطب پیام رئیس جمهور را در همان بازدید سرزده قبلی به چالش جدی بکشاند که فرمودند:

مشکل کشور قاچاق سازمان‌یافته است. باید بسیج شویم؛ نیروهای اطلاعاتی باید برای شناسایی عناصر قاچاق سازمان‌یافته و دست‌های پشت‌پرده و جریان مافیایی قاچاق همت نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....