تاریخ انتشار : شنبه 31 اردیبهشت 1401 - 11:01
کد خبر : 88361

هدست های واقعیت مجازی با متاورس سودآور می شوند

هدست های واقعیت مجازی با متاورس سودآور می شوند

با توجه به ظهور فناوری متاورس تجهیزات در این زیمنه هم دستخوش رشد و توسعه میشوند به طوریکه یپیش بینی میشود هدست های واقعیت مجازی در این حوزه سودآوری بیشتری نسبت به قبل به همراه آورند.  در تازه ترین گزارش سی ان بی سی اینطور آمده است: استفاده از هدست های واقعیت مجازی به دلیل

با توجه به ظهور فناوری متاورس تجهیزات در این زیمنه هم دستخوش رشد و توسعه میشوند به طوریکه یپیش بینی میشود هدست های واقعیت مجازی در این حوزه سودآوری بیشتری نسبت به قبل به همراه آورند.

 در تازه ترین گزارش سی ان بی سی اینطور آمده است: استفاده از هدست های واقعیت مجازی به دلیل عوامل متعددی، از هزینه هایی که هنوز برای اکثر مصرف کنندگان دارد، تا محدوده ناکافی برنامه ها، همچنان کم است. اما با ظهور نهایی متاورس با قابلیت واقعیت مجازی که ایجاد میکند، ممکن است راه حلی برای پذیرش باشد. در عین حال که هنوز از نظر برنامه‌های کاربردی، واقعاً چیز زیادی وجود ندارد، که توجه زیادی را به خود جلب کرده باشد.

تعداد زیادی از نوجوانان هدست واقعیت مجازی دارند، اما آیا شروع به استفاده از آن به روشی شبیه به گوشی های هوشمند کرده اند؟ تا اینجای کار، پاسخ منفی است. از طرفی یک چهارم (۲۶%) نوجوانان می گویند که دارای هدست واقعیت مجازی هستند، سطح مالکیت دستگاه VR که بالاتر از حد انتظار است، اما تنها ۵ درصد از نوجوانان می گویند که به طور منظم از این فناوری استفاده می کنند، این موارد بر اساس گزارش تحقیقاتی اخیرا منتشر شده پایپر سندلر، ،Taking Stock with Teens: Spring ۲۰۲۲ ارایه شده است.

صنعت بازی، که در حال حاضر با درآمد سالانه ۲۰۰ میلیارد دلاری با حدود سه میلیارد بازیکن در سطح جهانی، یک امر طبیعی برای Gen Z و نسل‌های بعدی است که منحصراً در دنیای دیجیتال رشد کرده‌اند. این هدف مایکروسافت رقیب بزرگ فناوری متا است که نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار برای خرید Activision Blizzard هزینه می کند. یک مطالعه اخیر روی گیمرهای Gen Z توسط Razorfish و Vice Media Group نشان داد که ۲۰ درصد از بودجه سرگرمی/تفریحی آنها طی پنج سال آینده برای خریدهای درون بازی اختصاص داده خواهد شد.

اما تا به امروز، تنها تعداد کمی بازی واقعیت مجازی وجود دارد (فقط ۳ درصد از کاربران پلتفرم بازی محبوب Steam دارای هدست واقعیت مجازی هستند).

کنسرت‌ها و ورزش‌ها نیز پتانسیل قابل‌توجهی دارند، اما هنوز هیچ محرک واقعی برای هیچ یک از اینها وجود ندارد. حتی آموزش، که در آن “سفرهای میدانی” وکلاسهای فراگیر به هر نقطه از جهان بخشی از تصور جمعی از مزایای VR است، هنوز به صورت قابل توجهی پیشرفت نکرده است.

اما متاورس مطمئناً بزرگترین فضای کاربردی برای VR است. این درحالی است که مطمئناً متا پلتفرم‌های مادر فیس‌بوک به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تنوع فراتر از درآمد تبلیغاتی از خانواده برنامه‌های فیس‌بوک، از جمله برنامه اصلی، اینستاگرام و واتس‌اپ که ۹۷.۵ درصد از درآمد را در سه ماهه اخیر به خود اختصاص داده‌اند،. به ۲۸ میلیارد دلار رسیده است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، اما درآمد بخش Reality Labs – بخشی از شرکتی که محصولاتی را برای متاورس طراحی می کند – ۶۹۵ میلیون دلار بود. در صورت پیش بینی بزرگ برای آینده شرکت، Reality Labs همچنان یه عنوان یک مخزن پول باقی می‌ماند،به طوری که این شرکت بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت متاورس اختصاص داده است.

به گفته این شرکت، چرخه بین سرمایه گذاری و «رشد درآمد به اندازه کافی معنادار» برای سودآوری طولانی مدت خواهد بود. از طرفی به تازگی، متا اولین فروشگاه فیزیکی و نمایشگاه خود را برای فناوری هدست واقعیت مجازی افتتاح کرده است، جایی که مشتریان می توانند هدست Quest ۲ را خریداری کنند. همچنین در حال آماده شدن برای یک هدست پیشرفته است که در حال حاضر با نام Project Cambria شناخته می شود و در اواخر سال جاری عرضه می شود.

همچنین با توجه به این پیشرفت های فنی، باید اشاره کرد سمت طراحی جایی است که فضایی برای رشد وجود دارد، منطقه ای که معمولاً متعلق به اپل است (از مدت ها پیش شایعه شده بود که در حال توسعه یک هدست است). دیوید لاسالا، سرپرست تیم، توسعه تعاملی و فناوری XR در دانشگاه نیویورک می‌گوید: سال‌ها شایعه شده بود که اپل سخت‌افزار AR/VR متحول کننده صنعت را عرضه خواهد کرد.

اما او می‌گوید: در میان بازیکنان فعال در حال حاضر، پیشتاز اصلی Meta (سابق Oculus) Quest ۲ است. دومین مورد احتمالاً Valve Index خواهد بود. از دیگر هدست های قابل توجه می توان به Lynx و Pico Neo اشاره کرد. همچنین قابل ذکر است: Pimax، Varjo، HTC Vive، و هنوز برخی از فعالیت های واقعیت ترکیبی ویندوز وجود دارد.

اما از آنجایی که متا در درجه اول یک شرکت سخت افزاری نیست، آزادی قابل توجهی در این زمینه وجود دارد تا بتوان از بهترین پیشرفت های VR استفاده کرد. زاکربرگ گفت : بهترین تجربه در پلتفرم‌های واقعیت مجازی و در نهایت واقعیت افزوده، و به‌ویژه در پلتفرم ما مانند Quest خواهد بود، اما او افزود: این شرکت قصد دارد ورود افراد به متاورس را آسان کند. پلتفرم‌های بیشتر و «حتی بدون نیاز به هدست».

اما هنوز این سوال وجود دارد که مردم واقعاً در متاورس چه کاری انجام خواهند داد، و واقعاً، هدف همه آن چیست؟

در حالی که نشستن در یک جلسه به شکل اختاپوس بنفش ممکن است احمقانه به نظر برسد . سارا استادعباس، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه نورث ایسترن می گوید: اینترنت یک منبع اطلاعات است و مردم حجم عظیمی از اطلاعات را بدون برجای گذاشتن اثری کشف می کنند. تا کامنت نذاری، نامرئی هستی. با متاورس، آواتار شما به این معنی است که مصرف مستلزم حضور است و بنابراین حتی کاوش نیز فعال و تعاملی است.

به گفته لاسالا، در بهترین حالت، این فناوری به مردم این امکان را می‌دهد تا عمیق‌تر از هر زمان دیگری خود را کشف کنند – رشد کنند و درمان کنند، هنر بسازند و یاد بگیرند. او گفت: من تصور می‌کنم اگر نیمی از جمعیت جهان به جای رفت‌وآمد در واقعیت مجازی گرد هم می‌آیند و کار می‌کنند، می‌تواند بحران آب و هوا را کاهش دهد.

در عین حال که متا متقاعد شده است که مدل کسب و کار امروز پلی است برای مدل کسب و کار فردا. زاکربرگ در تماس اخیر با تحلیلگران و سرمایه گذاران وال استریت گفت: این یک پارادایم جدید برای محاسبات و ارتباطات اجتماعی است. بنابراین طی چندین سال آینده، هدف ما از منظر مالی ایجاد رشد درآمد عملیاتی کافی از خانواده برنامه‌ها برای تامین مالی رشد سرمایه‌گذاری در Reality Labs (یک تجارت متا است که سخت افزار و نرم افزار واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) از جمله هدست های واقعیت مجازی مانند Quest و پلتفرم های متاورس مانند Horizon Worlds را تولید می کند ) است، در حالی که همچنان سودآوری کلی خود را افزایش می‌دهیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....