تاریخ انتشار : یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 - 11:08
کد خبر : 45122

نیاز مبرم به ارتباط بین تولید و بازاریابی

نیاز مبرم به ارتباط بین تولید و بازاریابی

بازار تولید سنتی، تولید را متوقف می‌کند قاسمی، کارشناس اقتصادی معتقد است؛ تولید بازار بر اساس نیاز مشتری نیست. احمد قاسمی، کارشناس اقتصادی در خصوص مهم ترین عامل عدم موفقیت در تولید  گفت: چند عامل مهم وجود دارد و شاید مهم ترین آنها مارکتینگ باشد. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایونا ،   وی توضیح

بازار تولید سنتی، تولید را متوقف می‌کند

قاسمی، کارشناس اقتصادی معتقد است؛ تولید بازار بر اساس نیاز مشتری نیست.

احمد قاسمی، کارشناس اقتصادی در خصوص مهم ترین عامل عدم موفقیت در تولید  گفت: چند عامل مهم وجود دارد و شاید مهم ترین آنها مارکتینگ باشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایونا ،   وی توضیح داد: مارکتینگ دانش مهمی است که بیش از نود درصد در تولید موثر است و متاسفانه در ایران وجود ندارد. مهم ترین عنصر این است که یک واحدی از مجموعه تخصص در ایران داشته باشیم؛ مثل همه دنیا که بتوانیم ارتباط بین تولید و بازار را ایجاد کنیم.

قاسمی با بیان اینکه تولید بازار بر اساس نیاز مشتری نیست، افزود: عدم دانش بازاریابی در ایران یکی از مشکلات عمده است، دانش بازاریابی منظور تئوری بازاریابی نیست بلکه تکنولوژی بازاریابی است.

این اقتصاددان تصریح کرد: مفهومی به نام تجارت هوشمند در ایران نداریم تا تمام فعالیت های بازار را بر اساس آنچه نیاز است شکل دهد. بیش از ۵۰ سال است همه دنیا از تجارت هوشمند استفاده می کنند اما در ایران از سال ۹۴ بنده فعالیت در این زمینه را آغاز کرده که این سامانه در ایران راه اندازی شود اما همکاری نمی شود، تمام هزینه ها تحمیل شده به خودم در صورتی که دولت بارها برای این راه اندازی بودجه گذاشته اما بودجه آن در جایی دیگر صرف شده است.

او اظهار داشت: توسعه تجارت هوشمند در توسعه بازار موضوعاتی است که الان مشکل عمده در تولید است. تولید با نیاز بازار می تواند توسعه پیدا کند.

قاسمی مشکل دوم در تولید را موضوع زمان برشمرد و گفت: زمان ایجاد کسب و کار در جهان صفر است عموما در کشورهای توسعه یافته در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد. می تواند در همان لحظه مجوز خود را براساس پلانی که طراحی شده شروع کنند.

وی نکاتی را یادآور شد: یک شرکت برای دریافت مجوز بالای ۷ سال زمان نیاز دارد در صورتی که این مجوز یک کاغذ بی ارزشی در دنیاست. نکته دیگر این است که سیستم پیچیده نظارتی در تولید است؛ نظارت بر تولید را باید بر اساس حقوقی تعریف کنیم نه حقیقی. هر کسی به عنوان ناظر از وزارت بهداشت، وزارت صمت یا وزارت کار می تواند این کار را انجام دهد. مصرف کننده و انجمن ها می توانند تولید را متوقف کنند. نظر شخصی افراد به دلیل اینکه انتظاراتی از تولید کننده دارند تامین نمی شود منجر به توقف کار شده است.

او تولید در حوزه علوم انسانی را از نظر مسئولان امر مهم ندانست و عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد درآمد دنیا در تجارت در حوزه علوم انسانی اتفاق می افتد، علوم انسانی به عنوان یک صنعت است. بخش زیادی از بازار تولید را علنا از دست داده ایم. در کشورهای توسعه یافته بخش بیشتر تولید در حوزه فناوری اطلاعات یا حوزه های مختلف علوم انسانی است.

قاسمی با انتقاد از اینکه در ایران وزارت صنعت داریم اما وزارت علوم انسانی نداریم اظهار داشت: چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۷۵۰ میلیارد دلار خرج صنایع علوم انسانی کرده است و توسعه پیدا کرده در ایران وزارت علوم انسانی متولی ندارد.

وی در پایان گفت: جمیع مسایل فوق برای تولید مشکل ساز شده است. در این زمینه نیازمند تغییرات اساسی در سیستم قانونگذاری و دولتی برای کسب و کار هستیم. باید سریعا نسبت به کسب و کارها واکنش نشان دهند در دنیا حدود ۳٫۵ میلیون عنوان کسب وکار وجود دارد در صورتی که در ایران کمتر از ۳ الی ۵ هزار عنوان کسب و کار داریم؛ موضوع کسب و کار، تولید بسیار علمی، تخصصی است متاسفانه بازار تولید ما سنتی است و این سیستم تولید را متوقف می کند و نمی گذارد جلو برود.

 

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....