تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 تیر 1400 - 10:53
کد خبر : 51022

نگرانی از تامین کالاهای اساسی در کشور

نگرانی از تامین کالاهای اساسی در کشور

«رئیس جمهور منتخب» سریعا ورود کند رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت فعلی هیچ برنامه مشخصی در ماه های پایانی برای پشتیبانی و تامین کالای اساسی نداشته و این نگرانی در حال حاضر جدی است و دولت منتخب باید سریعا به این موضوع ورود کند. محمدرضا پورابراهیمی ، گفت: مهمترین اولویت دولت منتخب این است که هرچه سریعتر درباره

«رئیس جمهور منتخب» سریعا ورود کند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت فعلی هیچ برنامه مشخصی در ماه های پایانی برای پشتیبانی و تامین کالای اساسی نداشته و این نگرانی در حال حاضر جدی است و دولت منتخب باید سریعا به این موضوع ورود کند.

محمدرضا پورابراهیمی ، گفت: مهمترین اولویت دولت منتخب این است که هرچه سریعتر درباره اقدامات فوری که باید انجام شود آنهم برای کارهایی که به هر دلیلی در ماه های پایانی دولت به شکلی یا مغفول مانده و یا معطل است، تعیین تکلیف کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار ،  وی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از خبرهایی که به دست ما رسیده حکایت از این دارد که دولت فعلی هیچ برنامه مشخصی در ماه های پایانی برای پشتیبانی و تامین کالای اساسی و حفظ ذخایر استراتژیک نداشته و این نگرانی در حال حاضر جدی است و رئیس جمهور منتخب باید سریعا به موضوع تامین کالای اساسی در کشور ورود کند که پس از آنکه دولت سیزدهم فعالیت خود را  آغاز کرد مردم با کمبود کالای اساسی مواجه نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخباری که ما داریم حکایت از این دارد که در برخی از زمینه ها همچون تامین کالای اساسی فکری نشده و این بخش ها رها شده مانده است لذا اقدامات عاجل در این موضوعات باید در دستور کار رئیس جمهور منتخب باشد.

پورابراهیمی تاکید کرد: بنابراین اگر رئیس جمهور منتخب به موضوع تامین کالاهای اساسی  نپردازد این مسئله به چالش اصلی دولت آینده تبدیل خواهد شد و این مسئله باید در اولویت قرارگیرد.

تیم اقتصادی هماهنگ
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین دولت باید هرچه سریعتر مجموعه ای از برنامه‌های غیر انتخاباتی و عملیاتی را برای کوتاه مدت در حوزه اقتصادی و در بلند مدت درحوزه برنامه چهارساله مدنظر قرارداده و ارائه کند.

وی بیان داشت: همچنین مهمترین موضوع در این بخش این است که برنامه های اقتصادی دولت باید مورد وفاق اعضایی باشد که قرار است به مجلس معرفی شوند لذا اگر هماهنگی لازم بین تیم اقتصادی دولت آینده نباشد، این مسئله تبدیل به آغاز مشکلات دولت جدید، در مدیریت کشور خواهد شد. بنابراین هم برنامه اقتصادی و هم اعضای تیم اقتصادی دولت آینده باید مورد توافق قرار گیرند، البته اخذ رای اعتما از مجلس موضوعی دیگر است و فعلا باید این دو اولویت مبنای کار باشد.

فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران تمام شده است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتظار ما این است که دولت آینده قوی‌ترین برنامه میدانی و عملیاتی که خبرگان و نخبگان اقتصادی کشور بر روی آن وفاق دارند را ارائه کند و دوم اینکه  کارآمدترین، موثرترین و جهادی ترین افراد به کابینه راه پیدا کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: دولت آینده باید بداند که فرصت آزمون و خطا در اقتصاد ایران تمام شده است و اصلا ما فرصتی نداریم که مجددا آزمون و خطایی داشته باشیم لذا آیت الله رئیسی باید با یک دقت و ظرافت به نحوی عمل کند که درصد ظریب و خطا به حداقل برسد.

توصیه انقلابی
وی با بیان اینکه ما همواره گفتیم که وظیفه ما حمایت از دولت انقلابی است و حتما این حمایت را انجام خواهیم داد، بیان داشت: به دلیل اهمیت شرایط کشور و مقتضیاتی که ما با آن مواجه هستیم در مجلس و در کمیسیون های تخصصی و اقتصادی ذره‌ای بابت برنامه های ناقص و افراد ناتوان حتما کوتاه نخواهیم آمد.

پورابراهیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون های اقتصادی مجلس قصد دارند گزارشی از شرایط اقتصادی کشور از دید مجلس را به رئیس جمهور منتخب ارائه کنند و یا خیر؟ گفت: اگر این گزارش از ما درخواست شود حتما ما هم گزارش خودمان را به رئیس جمهور منتخب ارائه خواهیم کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....