تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 16:01
کد خبر : 68743

نگاهی به سخنرانی‌های مهم «شی جین پینگ» درباره دوستی چین و آفریقا

نگاهی به سخنرانی‌های مهم «شی جین پینگ» درباره دوستی چین و آفریقا

در دهه و پنجاه و شصت قرن بیستم، نسل اول از رهبران چین مانند «مائو تسه تونگ»، «جوئو ان لای» همراه با نسل قدیمی‌تری از سیاستمداران در آفریقا به طور مشترک فصل جدید روابط بین چین و آفریقا را گشودند. از آن زمان به این سو، مردم چین و آقریقا در راه مقابله با استعمار و امپریالیسم، تحقق استقلال و آزادی ملی، راه توسعه و رستاخیز خود، صادقانه از یکدیگر حمایت کرده و دوستی صمیمی و برادرانه‌ای را برقرار کرده‌اند.

در دهه و پنجاه و شصت قرن بیستم، نسل اول از رهبران چین مانند «مائو تسه تونگ»، «جوئو ان لای» همراه با  نسل قدیمی‌تری از سیاستمداران در آفریقا به طور مشترک فصل جدید روابط بین چین و آفریقا را گشودند. از آن زمان به این سو، مردم چین و آقریقا در راه مقابله با استعمار و امپریالیسم، تحقق استقلال و آزادی ملی، راه توسعه و رستاخیز خود،  صادقانه از یکدیگر حمایت کرده و دوستی صمیمی و برادرانه‌ای را برقرار کرده‌اند. 

* سخنرانی در مرکز  کنفرانس بین‌المللی تانزانیا در ۲۵ مارس سال ۲۰۱۳ میلادی چین و آفریقا با وجود فاصله طولانی، اما تجربیات تاریخی مشابه،تمایل مشترک برای دستیابی به توسعه مشترک دارند که باعث می‌شود مردم دو کشور به طور طبیعی یکدیگر را دوست داشته باشند. دوستی چین و آفریقا گزینه تاریخی و نیز نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر چند نسل از رهبران و تشریک مساعی ملت دو طرف است. توسعه مطلوب دوستی نسل اندر نسل بین چین و آفریقا مسئولیت مشترک ما است و نیز از انتظارات مشترک مردم چین و آفریقا است.

*سخنرانی در مجمع همکاری چین و آفریقا  در ژوهانسبورگ در ۳  دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی

چین و آفریقا شرکای صادقانه در مسیر توسعه یکدیگر هستندچین متعهد به پیوند دادن توسعه خود با توسعه آفریقا، منافع مردم چین با منافع مردم آفریقا، فرصت توسعه چین با فرصت توسعه آفریقا پیوند خورده و کشور ما صادقانه امیدوار است کشورهای آفریقایی بتوانند بهتر توسعه یابند و مردم آفریقا زندگی بهتر داشته باشند. چین ضمن تحقق توسعه خود، همواره حمایت و کمک‌های خود را در اختیار دوستان آفریقایی خود قرار می‌دهد. 

*سخنرانی در مرکز کنفرانس تانزانیا در ۲۵ مارس سال  ۲۰۱۳میلادی 

ایجاد جامعه چین-آفریقا با سرنوشت مشترک و نزدیک‌تر

طی چندین دهه، چین و آفریقا همیشه روابط صمیمانه، دوستانه و متحدانه‌ای برقرار کرده که هدف آن ساخت جامعه‌ای با سرنوشت مشترک و همکاری و برد و برد است. چین موکدا سیاست صداقت و صمیمیت را در قبال آفریقا اجرا می‌کند. ماهیت همکاری چین و آفریقا تحقق  برد و برد همکاری و توسعه مشترک است. 

*سخنرانی در دیدار با رئیس جمهور کامرون  در ۲۲ مارس سال ۲۰۱۸ میلادیتمایل چین به تقویت رفاه مردم آفریقا

چین مایل است همراه با آفریقا به تقویت اجماع نظر استراتژیک، پیشبرد همکاری مقابله با کرونا، اجرای کامل نتایج مجمع همکاری چین و آفریقا (نشست پکن)، پیشبرد همکاری چین و آفریقا در چارچوب کمربند و جاده، ایجاد جامعه با سرنوشت مشترک چین و آفریقا در جهت تقویت رفاه واقعی برای مردم دو طرف کمک کند.

— پیام تبریک شی جین پینگ به مناسبت سی و چهارمین اجلاس اتحادیه آفریقا در ۶ فوریه  سال۲۰۲۱ 
ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....